Zoek boek over het zelf bouwen/samenstellen van een PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Ik gok maar dat ik hier bij de juiste sectie ben. Waar ik naar op zoek ben is een duidelijk handboek dat stap voor stap uitlegt uit welke componenten een pc bestaat en hoe deze is opgebouwd c.q. op te bouwen. Een " handboek pc samenstellen voor dummies" dus :). Vond deze wel leuk.

In de bibliotheek kan men dit niet leveren.

Weet iemand of zo'n boek bestaat?
 
Een boek weet ik niet. Maar het lijkt mij dat de inhoud van een dergelijk boek snel is achterhaald. Zou liever op internet veel lezen. En kijk dan naar de datums van het gepubliceerde.
 
ik heb dit soort handleidingen wel gezien, maar ik heb echt iets nodig waarbij met illustratie wordt uitgelegd welk soort kabel het is c.q. connector, waarvoor die dient en op welke plek ik dan op het moederbord moet zoeken. Heb de pc open gemaakt en ik zie al een wirwar van voedingsdraden uit de voeding komen. Zou zonder handleiding niet weten waar e.e.a. te bevestigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Denk je dat dat wel ik een boek staat? Alle onderdelen van een pc zijn weer anders, diverse typen processoren, moederborden, videokaarten etc. etc. Volgens mij als een moederbord en onderdelen worden geleverd zit daar een handleiding met schema bij.

Lijkt mij dat als je niet weet waar je iets moet aansluiten op het moederbord eerst eens op het type moet zoeken en dan een schema moet zien te vinden. Volgens mij zitten op Helpmij.nl wel hardware deskundigen maar wat jij wilt moet je echt cursussen voor gaan volgen en is lastig en tijdrovend om allemaal te gaan uitleggen. Ook kun je het maken van simpele beginnersfouten niet uitsluiten. Het is maar net hoe handig je zelf bent en eerlijk gezegd heb ik daar een zwaar hoofd in. Ik begin er in ieder geval zelf niet aan. Als ik een gat moet boren in een muur dan raak ik geheid een gas-, water- of elektriciteitsleiding. Daar kun je de klok op gelijkzetten.
 
Niet over de nieuwste processors gpu's etc. Dat verwacht ik niet, maar waar het mij om gaat is de basis inleiding van wat waarvoor dient etc. Als ik iets gevonden heb zal ik het melden. P.S. om leidingen in muren te traceren heeft men handige apparaatjes ontwikkeld. kijk maar eens bij de bouwmarkt :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al wat ouder, maar nog steeds interessant -> https://www.bol.com/nl/p/het-pc-hardwareboek/666862479/ . Ik moet je wel zeggen dat het 1200 pagina's taaie rouwkost is. En dan is nog maar de vraag of je de informatie krijgt die je eigenlijk zoekt.

Heb ook nog wel een boek in mijn verzameling. Mag je best eens lenen, maarja ook hier weer 1200+ pagina's.

Als je voornamelijk wilt weten hoe je pc in elkaar zit en welke componenten er zijn, dan kan ik je ook nog wel op een andere manier helpen. Gooi er een bak koffie tegenaan en ik leg je in een paar uur uit wat je moet weten.
 
Dank voor het aanbod maar jij hebt het al druk genoeg, laat staan dat je dan nog vrije tijd aan mij gaat besteden. Als het aan de orde is zou ik het boek een keer willen lenen. Alvast bedankt.

groet,
Hein


Al wat ouder, maar nog steeds interessant -> https://www.bol.com/nl/p/het-pc-hardwareboek/666862479/ . Ik moet je wel zeggen dat het 1200 pagina's taaie rouwkost is. En dan is nog maar de vraag of je de informatie krijgt die je eigenlijk zoekt.

Heb ook nog wel een boek in mijn verzameling. Mag je best eens lenen, maarja ook hier weer 1200+ pagina's.

Als je voornamelijk wilt weten hoe je pc in elkaar zit en welke componenten er zijn, dan kan ik je ook nog wel op een andere manier helpen. Gooi er een bak koffie tegenaan en ik leg je in een paar uur uit wat je moet weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan