Word 2016 typt ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo allen,

Ik heb nu sinds enkele maanden Office 2016, heel fijn programma alleen heb ik nu sinds enkele dagen dat hij ontiegelijk traag typt.
Als ik een zin typ moet ik eerst op spatie drukken om de vorige getypte letter in beeld te krijgen en als ik een letter wis met backspace
wist hij gelijk de letter daarvoor. Ontzettend irritant dus en ik heb het probleem alleen in Word, niet in andere programma's of op internet.
Wie kan mij helpen?

Mvg,

Michaël

Specs: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=225918&systemid=5865
 
Laatst bewerkt:
Hoi Michaël.

Een paar dingen die ik zou doen:
a. Start Word eens met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Op de vraag of je Word wilt starten in Veilige modus, dat bevestigen (je kunt dan de Ctrl-toets weer loslaten, natuurlijk).
Typt Word dan weer 'normaal' snel, dan zijn invoegtoepassingen doorgaans de schuldige. Kun je op Google etc. voldoende over vinden om die (in Word in 'normale' modus) uit te schakelen en daarna per stuk weer in te schakelen, kijken of typen weer normaal snel gaat of juist niet en dan de volgende te gaan inschakelen. Heb je de schuldige gevonden, dan die (weer) uitschakelen (of kijken of er een update van is).
b. Als in Veilige modus het nog steeds traag is, dan eens kijken of het uitschakelen van de automatische spellingscontrole helpt.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Aan de invoegtoepassingen lag het niet. Het typen bleef traag. Ik heb nu de automatische spellingscontrole uitgeschakeld en
tot nu toe lijkt dat inderdaad de oplossing te zijn. Mocht hij toch weer traag worden laat ik het weten.

Bedankt. :thumb:

Michaël
 
De spellingcontrole is zelden het probleem, de grammaticacontrole daarentegen wel. Die zou ik dus wél uitzetten (ik heb 'm in ieder geval nooit aan staan), maar de Spellingcontrole kun je probleemloos gebruiken.
 
Na een halfuur stabiel te zijn geweest begint hij nu toch weer kuren te vertonen. Ik heb word nu opgestart in de veilige modus waarin hij wel normaal typt. Ik heb nu alle add-ins gedeactiveerd en kijk of dat wat oplevert.
 
Laatst bewerkt:
Update: de add-ins heb ik nu uitgeschakeld en hij typt nu vlekkeloos. Ik laat ze ook maar uit want ik weet toch niet wat ze doen. ;)
 
Welke had je dan aan staan? Ben ik wel benieuwd naar :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan