rechts uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1966

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
34
Goedenmiddag,

Ik ben een formulier aan het maken met lijntjes_______en tussendoor tekst______
Linker- en rechter marges bepaald maar soms dan lukt het mij niet om de lijntjes aan het einde precies gelijk te krijgen.
Als ik dan rechts uitlijn dan 'verspringt' alles aan de linkerkant of visa versa als ik links uitlijn.
Iemand een tip? #dtv
Gr.
 
Gebruik Formuliervelden die je m.b.v. tabs op de juiste plek neerzet, en sluit af met een laatste rechtslijnende tabs. Bij het instellen van tabs kun je aangeven dat de tab met een Underline wordt aangegeven, en op die manier hoef je dus helemaal geen losse lijnen te maken; de teksvelden bepalen de hoeveelheid tekst, en de tabs bepalen de lengte van de lijnen.
 
Jouw vraag heeft m.i. niets met de versie van Word te maken; uitlijnen en lijntjes werken al vanaf de eerste versie van Word hetzelfde. Ik heb meer aan een voorbeeld documentje :).
 
Volgens mij heeft dat te maken met het niet gebruik maken van een monospace-lettertype.
 
voorbeeld

Ik heb even zomaar een voorbeeldje gemaakt hoor. Hoop dat je kan zien wat ik bedoel.
Ps ik werk, bijna nooit, met Word :eek:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.docx
    11,7 KB · Weergaven: 33
Ik heb een voorbeeldje gemaakt met een (beveiligd, want dat moet dan) formulier. Er zit geen wachtwoord op, dus je kunt de beveiliging er zo afhalen voor verdere bewerking. Maar je zult zien, dat je geen enkel probleem meer hebt met de lijnen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 2.docx
    12,2 KB · Weergaven: 41
Ik heb iets geprobeerd voor je. Misschien zo. Oh ik zie nu dat @OctaFish ook een leuk voorbeeldje heeft. Zier er net wat anders uit. Maar ja ik al hobyist. :D Succes dan maar.

Bekijk bijlage gertjan1966.docx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan