Error bij opstarten windows 10 prof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Hi sinds gisteren krijg ik bij het opstarten dit venster zie bijlage.
Ik heb windows 10 prof.
Soms start het verder als ik op F1 druk maar soms doet het niets en dat schakel ik de pc met de hoofdschakelaar achter uit.
Als ik dan weer opstart, start windows 10 normaal op.
Ik zie dat het aangeeft CPU Fan error.

Tips zijn van harte welkom
 
Je hebt de bijlage vergeten bij te sluiten...

Tijs.
 
Ik probeer de foto bij te voegen maar krijg een bericht dat er een fout is opgetreden. Ik probeer het later weer eens.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sla die foto opnieuw op, maar dan als type PNG bestand, want ik vermoed dat jouw foto (in het bestandsformaat waar het nu in staat) te groot is. Er zijn (behoorlijk krappe) grenzen gesteld in Helpmij wat de grootte van de bijlagen betreft...
Kijk of het daarna lukt om de PNG-afbeelding te uploaden als bijlage bij je volgende posting.

Tijs.
 
Okay bedankt

Als ik hem op PNG opsloeg werd het bestand juist groter.
Dus maar kleiner gemaakt op jpeg
 

Bijlagen

  • 001.jpg
    001.jpg
    402,1 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de fan schoon gezogen met een stofzuiger er zat wel een beetje stof in.

Nog steeds de error bij het opstarten.

Nu lees ik op google dat je cpu fan waarschuwing in de bios kan uitschakelen.

Kan dat enige kwaad veroorzaken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Draait die fan wel?
Dingen kunnen stuk.

Als die niet draait en je zet de meldingen uit, als dat al kan, dan gaat de PC uit als de CPU te warm wordt.
 
Mogelijk geeft de huidige fan geen informatie (meer) terug danwel dat hij niet (goed) reageert op besturingssignalen danwel (wat ik vermoed) dat hij zodanig versleten is dat hij niet meer de toeren haalt die hij zou moeten (kunnen) halen.

Ik ben het helemaal met Lange Pier eens dat je er iets aan moet gaan doen, ter voorkoming van schade aan je CPU danwel (plotselinge) uitval van de computer vanwege (CPU-)oververhitting. Vervanging lijkt me het beste, en maak dan meteen even het koelblok er onder stofvrij.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de PC ter reparatie gebracht en het blijkt dat de voeding niet genoeg stroom leverde dus hebben ze een nieuwe geplaats.
PC start nu normaal op tot zover.

Hartelijk bedankt voor jullie tips
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan