Probleempje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Berichten
220
Hallo,

ik ondervond een aantal weken bij het spelen van FIFA 17 op PlayStation 4, een paar haperingen qua internet, ik heb daarom even EA gebelt, en zij hebben me aangeraden mijn poorten te openen. Vorige week was ik daar een hele week mee bezig, en het is me uiteindelijk gelukt. Maar, vrijdagavond logde ik in op mijn PlayStation, ik had internet, maar ik kon maar niet verbinden met PlayStation Network, ik dacht eerst dat er wat met de servers was, maar het bleek aan mij te liggen. Dus heb ik meteen naar PlayStation gebelt, en zij hebben me gezegd dat het waarschijnlijk om een IP ban ging.

M.a.w, het systeem van PlayStation heeft mijn IP als verdacht opgenomen en onmiddelijk gebant. Later op die dag ging ik even naar de site van PlayStation en wou ik inloggen en kreeg ik de melding ''Access Denied''.

Ik vond het heel apart omdat ik vorige week niets meer gedaan had dan uPnP aan, uit te zetten, firewall aan, uit te zetten en poorten openen. Hierdoor kan ik toch niet als ''hacker'' overkomen bij PlayStation?

- Ik heb ook advies gekregen van PlayStation om contact op te nemen met mijn ISP, en te vragen naar een IP-change. Heb ik ook gedaan, maar helaas konden zij me alleen maar adviseren m'n modem aan en uit te zetten om een IP-change te forceren. Meer konden ze niet doen.

- Vandaag, wou ik even ASUS moederbord drivers installeren op m'n PC, en als ik op de site van ASUS ging kreeg ik weer de melding ''Access Denied''.

- Er moet dus echt wel meer aan de hand zijn, ik weet ook totaal niet hoe het komt, zoals ik al zei heb ik gewoon poorten van PlayStation en EA geopent, maar met ASUS heb ik helemaal niets gedaan?

- Ik heb een klein vermoeden dat ik te maken heb met een hacker die via mijn IP aanvallen is gaan sturen naar bepaalde netwerken, ik heb ook firewall uitgezet, maar dit was al na de IP-ban van PlayStation dus daarvan kan het niet komen.

- Ook, heb ik een VPN gebruikt om zo naar de site van PlayStation te gaan, en zo aan te melden, en ja hoor het werktte. Dus het is daadwerkelijk mijn public IP die gebant is en niet een Mac-Address waar ik eerst uit van ging.

- IP heb ik ook al geprobeerd te veranderen, maar ook geen effect, IP blijft maar hetzelfde.

- Ik kan ook natuurlijk van ISP veranderen, maar zou een beetje zonde zijn.

Mijn opties zijn echter op, ik heb totaal geen idee wat ik fout heb gedaan, ik betwijfel het zelfs of ik het wel ben die er voor gezorgt heeft dat ik een IP ban heb. Nu ASUS mijn IP ook gebant heeft, maakt het verhaal nog vreemder.

Daarom vraag ik aan jullie of jullie me zouden kunnen helpen bij dit ''onderzoek'' en hopelijk kan ik een oplossing vinden.

Ik waardeer alle reacties, en bedanken jullie bij deze alvast!

Met vriendelijke groeten,
Tony
 
Het probleem bij PlayStation laten escaleren? Hun zijn verantwoordelijk voor die ban.

Ik kan me niet indenken dat het downloaden van drivers bij ASUS te maken heeft met IP-ban. Waarom zou ASUS je blokkeren?
 
Laatst bewerkt:
From the PS4 Menu,

scroll right to*Settings > Network > Set Up Internet Connection > Select either Wi-Fi or LAN cable (Wired)
Wi-Fi:*Custom > Select Network > Enter Password (automatically saved if you are already using this network) > IP Address Settings (automatic) > DHCP Host Name (Do Not Use) > DNS Settings (Manual)
LAN (Wired):*Custom > IP Address Settings (Automatic) >*DHCP Host Name (Do Not Use)*> DNS Settings (Manual)

Vul hier het 1e DNS server in "208.67.222.222"*en de 2e "208.67.220.220"
Next > MTU Settings (Automatic) > Proxy Server (Do Not Use) > Test Internet Connection


Kan je eens kijken of dit werkt op je PS4?
 
Daar krijg je geen nieuw IP mee en hoogstens een nieuwe DNS-server (OpenDNS). Ik zou deze wel adviseren voor gebruik in de browsers, maar dat staat los van deze case.
 
Was ook niet de bedoeling om een nieuwe IP mee te krijgen.
Topic starter schreef dat het waarschijnlijk om een IP ban ging maar was niet zeker.

Dus ben benieuwd wat er gebeurd als die dit doet
 
Ik verwacht weinig.......
 
Interessant onderwerp. Werkt het ook niet met een andere computer?
Vergeet niet om verder te zoeken naar de oorzaak, want wanneer een botnet jou computer en netwerkverbinding misbruikt dan zijn alle pogingen om dit op te lossen tevergeefs. Een botnet lift met allerlei programma's mee waarvan op Internet de slechte reputatie vast wel is na te gaan. Draai het programma AutoRuns om alle achtergrond processen te kunnen zien en controleer deze kritisch door onbekende namen met Google op te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan