• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Mijn bestandje is helemaal klaar en doet wat het zou moeten doen.
Maar als ik de mail macro laat lopen duurt deze eigenlijk wel lang eer hij alles heeft gedaan.

Ik ben in vba echt een beginner en probeer maar de zaken die ik al ken bij elkaar te plakken , en met veel hulp van de experts hier.
Maar denk dat er wel zaken in zullen staan die er niet hoeven in te staan , en die daarom de macro vertragen.

Zou er eens iemand kunnen kijken of er uit de module 2 nog zakken verwijderd zouden kunnen worden , waardoor alles toch blijft werken maar de macro sneller loopt.

Bekijk bijlage Doorgeven van reparatie versie4.xls
 
1: zet screenupdates, interrupts en calculatie uit voordat de macro begint (wel weer terugzetten naar de originele waarden voordat je excel afsluit)
2: je gaat meerdere keren door protect/unprotect.

Grote kans dat deze 2 dingen de grootste oorzaak van je snelheidsprobleem zijn.
 
wampier

Puntje 1 hoe moet ik dit doen ? Is helemaal nieuw voor mij.

Puntje 2 : er staan er 2 in maar de eerste is voor tabblad openstaande reparaties en de 2 de is voor tabblad reparatieaanvraag.
Er wordt ook op 2 verschillende plaatsen opgeslagen en daar moet alles beveiligd zijn met een wachtwoord dan.
Dus volgens mij kan ik hier niets aan aanpassen.

Code:
Sub mailoutlook()