• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarschuwing bij invullen stad/dorp naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

icebird50

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2012
Berichten
17
in onderstaande voorbeeld status lijst houden we projecten bij (wat, waar en datums) en nu is de bedoeling als we een dorp/stad invoeren in bij woonplaats komt het voor dat er al een project is die in de zelfde woonplaats ligt.
als dit het geval is, vroeg ik me af of er een mogelijkheid is dat excel een soort waarschuwing of melding geeft. zodat de persoon die het nieuwe project invoert weet dat er een mogelijkheid is dat het project misschien overlapt met al een bestaande project.

ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en meestal kwam ik bij opties om er voor te zorgen dat je geen dubbele waardes kan invoeren. maar dat zou juist problemen veroorzaken omdat er redelijk vaak de zelfde waarden ingevoerd word. (bij soort werk, discipline enzo.)

als dit mogelijk zou ik zelfs een stapje veder willen gaan en dat de waarschuwing of melding ook meteen aangeeft om welke projecten het gaat en/of deze al in uitvoering zijn, in de voorbereiding of afgerond is.(ingeval dat het afgerond is dat hij dan niet weergegeven word.

voor nu word er doormiddel van kleuren aangegeven waar het project is op het moment maar dit kan en mag aangepast worden.



Bekijk bijlage Statuslijst TEST.xlsx
 
Wat je zoekt is exact het verschil tussen een spreadsheet en een database met front-end (zoals access).

Indien je nieuwe projecten in zou voeren via een userform kun je een en ander nog wel regelen met wat VBA. Indien de invoer direct op de tab "project" gemaakt wordt, moet je constant macro's gaan runnen om de functionaliteit toe te voegen.
 
dank u

dank u voor het snelle reageren het uit eindelijke doel is ook om in acces te gaan werken(helaas werken sommige collega's tegen omdat het ook meteen als een KPI zal gaan functioneren en ze dan harder moeten gaan werken :evil:). maar een userform is ook een goede tijdelijke oplossing ik zal daar wat onderzoek naar doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan