Laptop start niet meer op dell pp28l

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin241

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2013
Berichten
2
Goedenavond,

Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn dell pp28l laptop.
Hij gaat als ik de power knop in drukt heel even branden en na 2 sec weer uit.
Het scherm en de rest blijft ook zwart. Het geheugen heb ik ook nog getest, maar is het helaas niet.

Weten jullie misschien wat het kan zijn? Ik vermoed zelf het moederboard.
Misschien de video chip reflowen?

Graag nog reactie.

Groet,
Kevin
 
Blijft de laptop dan wel aan, zoals in deze video?
https://www.youtube.com/watch?v=4GZ3wqmWqDU
Volg dan eerst de daar gegeven adviezen in de commentaren, zoals Fn toets ingedrukt houden tijdens het starten en even de spanning er af en de batterij er uit, dan knop indrukken voor restspanning. Een leeg BIOS batterijtje kan de Setup doen teruggaan naar standaard waarden of verhinderen bepaalde vereisten nog te controleren. Maak dus zeker dat dit niet jou probleem is.

Flowen is de truc met de föhn? Dit zal zeker niets veranderen. Als het aan de thermische pasta kan liggen dan moet je een nieuw en dun laagje ervan aanbrengen. Misschien reset de warme en daarna koude lucht wel een temperatuur sensor en controleer ook eens of de ventilator kan draaien omdat computers ook daardoor wel eens niet meer aan willen gaan.

Het verhaal wat de ronde doet over deze computer is dat er een ongeschikte grafisch chipset op zit die delen van het moederbord te heet maakt. Omdat haast iedereen problemen, zoals die jij hebt, met de laptop heeft gehad moet je overwegen om bij de winkel een evenredig deel van de prijs terug te vragen met getuigenissen in de hand zoals die op YouTube. Consumentenrecht bepaalt dat dit onafhankelijk is van garantie. Acht tot tien jaar moet een laptop toch wel mee kunnen gaan zonder een compleet nieuw moederbord, wat vaak zo duur is als een andere laptop.
 
Bedankt voor je bericht.

Dit is inderdaad het probleem. Ik zal zomenteen even kijken of de cooler gaat draaien. Ik heb hem nu net helemaal open geschroefd namelijk.
 
Hallo

Betrokken laptop ken ik niet ...

Zonder op te zoeken www....

Typenr , alsook de symptomen doen vermoeden dat dit een laptop is , van +/- 4 jaar of nog ouder ??? , met een door langdurige oververhitting van het motherboard losgekomen g.p.u./motherboardchipset ...

Nooit stofvrij/zuiver gemaakt (fan / heatpiperadiator ) ???

Blijkbaar heb jij ook dezelfde vermoedens ... en weet je van meer ... ?? --->> "Misschien de video chip reflowen? "

Mocht je inderdaad het nodige materiaal , en de -->nodige<-- expertise in huis hebben ... zou ik zeggen "go for it ..." ---> doe dan meteen een meer stabiele/definitieve "reball" , met uiteraard de door u gekende loodhoudende soldeer balletjes..

"Flowen is de truc met de föhn? " mocht hiermee een haardroger worden bedoelt .... de t° van deze kan nooit de benodigde smeltt° van het soldeersel bereiken.

Een paar duidelijke overzicht foto's zouden verhelderend zijn ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan