Cookies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Even een vraagje over cookies: Worden deze per browser opgeslagen of gooit iedere browser zijn eigen 'lijstje' met cookies bij alle andere cookies?

Ik vraag dit omdat bijvoorbeeld vakantie websites bijhouden hoe vaak je op hun website komt en waar je naar zoekt.

Het is me namelijk opgevallen dat de prijs per bezoek op de website voor dezelfde vakantie verschillend is. Soms ineens goedkoper en dan weer duurder.

Ik hoop dat iedere browser de cookies zelf opslaat want dan kan ik de website 'betrappen' op deze prijsverschillen.

Hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Laatst bewerkt:
Het wordt opgeslagen in de map van de browser.
Browsers kunnen wel cookies importeren van elkaar.
 
Maar dat importeren van cookies gaat niet vanzelf neem ik aan, of kan een website ook zoeken tussen cookies of cookies importeren van een andere browser?
 
Nee! Een programma kan alleen dingen importeren bij bevestiging.
Een site kan niet onzichtbaar cookies importeren.
Als je een virus hebt is dat een ander verhaal!
 
Oké, dank je wel voor de reacties, dan kan ik meerdere browsers installeren en gaan vergelijken.

Mvrgr.

Nossie
 
Dat verschijnsel heb ik ook wel meegemaakt. Iemand die websites bouwt zal daar wel een verklaring voor kunnen geven. Kunnen het ook 'oude' of niet bijgewerkte pagina's zijn?

Het is in ieder geval duidelijk dat waar je de website bezoekt, iedere pagina die je bezoekt kan vastleggen. Dus ga je naar pagina 'Spanje', dan naar 'Tirol', naar de pagina 'Voorwaarden', naar de 'Annulering', naar de 'Klachten' dan wordt dit allemaal per pagina vastgelegd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan