• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vasthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Harry

Ik ga met de schuifbalk naar 15 april, vervolgens geef ik in G2 01-10-2017 in. Vervolgens gebeurt er niets. Met H2 doe ik niets.
 
Druk Alt+F5 en zoek de code hsv, en voer die uit.
 
Harry

Hij geeft tijdens de uitvoering een foutcode

Option Explicit
Sub hsv()
Dim c As Range

Hier gaat het fout
Set c = Cells(5, Application.Match([g2], Rows(5), 0))
Fout 13 tijdens uitvoering typen komen niet met elkaar overeen

If Not c Is Nothing Then Application.Goto c, True
End Sub
 
Niet in de bijlage die ik plaatste.
 
Harry

Bestand nog maar een keertje gedownload, opnieuw naar 15-04-2017 in g2, maar er gebeurt niets. Hij geeft bij uitvoeren dezelfde foutcode. Overigens werk ik met excel 2007
 
Hallo Harry

Ik heb de macro verschillende malen uitgevoerd en inderdaad hij werkt wel in de beschikbare datums die zichtbaar zijn op de scheet. Dus als ik bv op 15-4 ga staan dan zoekt hij tot 15-5 ( einde scheet overzicht) .

Wanneer ik wil zoeken buiten dit bereik bv. 06-07 dan geeft hij de foutcode
 
Tja, wat er niet is, kan óók niet worden "gematched"... ;-)

Naar mijn idee zal er iets moeten worden gedaan met cel S4 óf cel C4 vóórdat de Match wordt ingezet. Daarmee kan je er voor zorgen dat cel E5 zo een datum heeft dat de gezochte datum altijd in het scroll bereik voor komt...
 
Oke Harry

Bedankt voor alle moeite. Dan zal ik cel s4 wel ophogen

In ieder geval bedankt voor je inspanningen
 
Met 1 klein regeltje toevoeging werkt het wel...
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range
    [B][COLOR="#0000CD"][s4] = [g2] - [c4][/COLOR][/B]
    Set c = Cells(5, Application.Match([g2], Rows(5), 0))
    If Not c Is Nothing Then Application.Goto c, True
End Sub
 
Je bedoelt regel 6? Je zal daar dan weeknummers moeten genereren zoals ook de datums worden gegenereerd. Dan zal het net als de rest van de gegevens "lijken" of je kolommen verschuiven.
 
in E6 =WEEKNUMMER(E5)en dat doortrekken tot AD6 en cel eigenschappen op standaard zetten
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ginger en Marco

Bedankt voor de tips, helemaal duidelijk, alleen nu de code nog
Dit is voor mij toch wel een probleem
 
Reservering

Hallo Philiep

Enige tijd geleden heb je voor mij een soort reserveringssysteem bedacht. Is het misschien mogelijk om aan de tenten/luifels ook een caravan te hangen die dan in het overzicht ook te zien is. Kan ik gelijk zien welke caravans er gereserveerd zijn. De caravans staan op sheet 3
 

Bijlagen

  • ReserveringTentenCaravans .xlsb
    59,9 KB · Weergaven: 33
Hoi,
Het zal in ieder geval niet meer voor vandaag zijn maar bedoel je als je een luifel, tent kiest dan dan het veld caravans automatisch wordt ingevuld?
Met andere woorden heeft iedere luifel, tent een bijhorende caravan?
 
Hoi Philiep

Klopt, er zijn een aantal caravans en daar komt al naar gelang een tent of luifel bij.
 
Dus bij een paar tenten/luifels hoort een caravan en die moet automatisch ingevuld worden, of is het omgekeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan