• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens vasthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Ik vond op de site een bestand wat ik wel kan gebruiken voor de verhuur van tenten.
Ik heb e.e.a. aangepast
Echter als ik achter de betreffende tent de verhuurdatum verander dan verdwijnen dus de ingegeven gegevens. 1. Bestaat er een mogelijkheid dat deze vastgehouden worden? 2. Dan is het zo dat er tenten zijn met dezelfde maat. Als ik er 3 heb van dezelfde maat dan word deze tent 3x ingevoerd, Kan het ook zo zijn dat er een getal komt te staan achter de betreffende tent en als er in een bepaalde periode word verhuurd dat het getal dan aftelt als er voor de 2e maal in dezelfde periode verhuurd wordBekijk bijlage Verhuurplanning.xlsx
 
Ik zie persoonlijk héél wat haken en ogen aan deze "verhuur module". Ik heb het nare idee dat je opzoek bent naar een tool om in 1 oogopslag te kunnen zien wanneer je welke tent in de verhuur of reservering hebt zitten. Daarnaast wil je dan waarschijnlijk weten of een tent voor een periode uberhaupt nog beschikbaar is. Ik vrees dat je daar professionele hulp voor moet inschakelen om iets op maat te maken omdat je met het bestand in je bijlage vroeg of laat gaat vastlopen.
 
Hallo Ginger

Bedankt dat je er in ieder geval naar gekeken hebt
Je gedachte is in ieder geval niet verkeerd
Ik ga maar weer verder met experimenteren

Groetjes
Jos
 
Als je zoiets professioneel voor elkaar wilt krijgen dan ben je even zoet.
Maar goed, ik kon het toch niet laten, misschien kan je hier wat inspiratie uit halen?
 

Bijlagen

  • Reservatie tenten.xlsb
    50,3 KB · Weergaven: 55
Hallo gast0660

Het is dat ik vandaag al gestemd heb anders zou jij zeker mijn stem krijgen.

Dit is toch wel zo ongeveer wat ik zoek.
Bedankt voor je inspanningen, helemaal top
 
Hoi,
Dank voor de feed back, had niet op de verkiezingen gedacht, maar ja,als Belg;)
Dat zijn toevallig van die projectjes die mijn aandacht trekken en ga ik er ook nog wat verder op broeden, hopelijk heb je hier voorlopig iets aan.
Suc6
 
Hallo Philiep

Ik wist niet dat je Belg was, maar toch was het welgemeend wat ik schreef
Ik ben erg benieuwd of wat er uit het broedsel komt
Ik hoor het (hopelijk) nog wel een keertje

Groetjes
Jos
 
Hallo Philiep

Ik ben erg benieuwd of je nog wat uitgebroeid hebt. Overigens jou uitprobeersel werkt perfect . Ik eb e.e. a. een beetje aangepast. Alleen als ik naar een bepaalde datum wil gaan is het erg lastig, dan moet ik gebruik maken van de schuifbalk.
 
Verander de datum in C4 op het blad beschikbaarheid
 
Correct, die had ik al

Ik zat meer te denken aan opvraagopdracht. Ga naar ....... datum x
 
Als het wat duidelijker is wat jij in gedachten hebt, kan ik er misschien iets op verzinnen.
 
Hallo Philiep

Bijgevoegd jou aangepaste inspiratie
Boven in de scheet heb ik tekst ingevoerd ga naar....
Misschien is het mogelijk om in cel G2 een datum in te geven zodat hij naar die datum springt
 

Bijlagen

  • Reserveringtentenoefen (2).xlsb
    56,7 KB · Weergaven: 35
Oops bijlage vergeten
 

Bijlagen

  • Kopie van Reserveringtentenoefen (2).xlsb
    50,6 KB · Weergaven: 35
Hallo Philiep

Bedankt voor je oplossing maar dit is niet wat ik zoek.
Je kunt nu alleen maar een van de datums kiezen die zichtbaar zijn op de scheet. E5:AI19
Wat ik zou willen is: Al ik bv. in mei sta en er komt een vraag of er mogelijk op bv 23 oktober iets vrij is dat ik dan dan naar 23 oktober kan "springen".
Misschien zijn de gegevens te halen uit het tabblad beschikbaarheid ??????. Geen idee
 
Hiermee spring je naar de datum mits aanwezig die in G2 is ingegeven .
Code:
Sub hsv()
 Set c = Cells(5, Application.Match([g2], Rows(5), 0))
If Not c Is Nothing Then Application.Goto c, True
End Sub
 
Hallo Harry

Bedankt voor het meedenken
Echter als ik je code achter het document zet en vervolgens in g2 een datum in geef laat hij allen de datum zien en springt hij niet naar de ingegeven datum
 
bijlage.
 

Bijlagen

  • Reserveringtentenoefen.xlsb
    47,8 KB · Weergaven: 41
In de bijlage in G2 staat een datum (28-10-2017) zonder samengevoegd te zijn met H2.
Wat doe je daarna?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan