smartphone zichtbaar via verkenner op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

model

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
139
Beste forum gebruikers,

weet niet zo goed waar ik mijn vraag moet plaatsen ...bij telefonie of pc software

Tot vorige week , als ik de Wiko Lenny smartphone koppelde met een USB kabel naar de laptop , dan zag ik via verkenner ……. Telefoon geheugen en ook SD kaart m.a.w. ik kon zo met verkenner zien wat er op staat . nu kan ik alleen zien SD kaart en enkel zien de foto’s en filmpjes ….ik had vroeger een uitgebreide lijst en nu enkel het symbool van een harde schijf …kan gelukkig wel de foto’s en filmpjes zien en dit op voorwaarde als de smartphone op Camera (PTP ) staat .....wat normaal niet was


vroeger ook nog andere apk dingen . het telefoon geheugen komt nu niet meer zichtbaar en ik weet dat daar ook nog wel wat zal opstaan …en zeker foto’s, filmpjes van whatts app

via de smartphone is aangeduid Media apparaat MPT .....en ik zie dus niets
als ik kies voor de andere optie op de smartphone Camera (PTP) dan zie ik enkel de sd kaart ...en kan ik zien wat er opstaat van foto's en filmpjes

het vreemde is vorige week werkte het nog en nu niet meer .
Ik heb vandaag de test gedaan op de laptop een Samsung van de kleinzoon ...en hier werkt het wel !! kan zowel het telefoongeheugen zien als de SD kaart

dus ik denk dan , het heeft iets te maken met mijn Acer laptop , maar wat ....kan mij niet herinneren of voorstellen wat er verandert is .

dus alle hulp is welkom en met dank

model
 
Dit heeft te maken met de telefoon. De optie die je zelf aangeeft (tussen MTP en PTP) is op welke manier de smartphone zijn bestanden laat benaderen door de computer.
Normaal gesproken zouden er verschillende opties moeten staan - bij mij staan er 4 opties: Charge this device, Transfer files, PTP en MTP. De optie Transfer files lijkt bij jou te zijn verdwenen. Heb je toevallig onlangs een update uitgevoerd op de telefoon of iets aan het geheugen veranderd in de instellingen?
 
Hallo Fab300,

geen update op de smartphone gedaan ...de Acer laptop weet ik zo niet ,niet op gelet ...soms doet hij eens een win10 update. Smartphone staat op MTP en dan zie ik niets .....staat hij op PTP dan zie ik enkel de SD kaart en NIET het telefoongeheugen .

Maar zoals ik reeds heb vermeld ...op de Samsung laptop doet hij het wel ,m.a.w. Smartphone staat op MTP en ik zie telefoongeheugen en SD kaart ...dus het heeft niets te maken met de Smartphone

grt
 
Hallo,

Tot op heden nog geen oplossing ...

Het probleem met de Wiko Smartphone is opgelost , het is van de baan ...maar jammer genoeg niet op de goede manier .Bij het instappen in de auto ben ik denkelijk ( smartphone zit in mijn jaszak ) er gedeeltelijk gaan opzitten ,met als gevolg Scherm gescheurd !!! niets gehoord,niets gezien maar wel geschikt om naar het containerpark te brengen.....

Dus Nieuwe smartphone gekocht , niet te duur een Acer 5" Liquid Zest en ik zit met hetzelfde probleem ...als ik kies op de phone voor MTP , dan zou hij normaal het intern geheugen laten zien via verkenner en ook het SD kaartje , Niet dus . Op de Samsung Laptop doet hij het wel , daar kan ik beide info zien , dus het probleem zit zeker in de Acer ,maar waar ? Ondertussen heel wat gezocht en ook gedownload en geinstalleerd natuurlijk ,media feature pach voor N en KN versie win 10 . Beide laptops werken onder Win 10.

grt
 
Hallo,

Tot op heden nog geen oplossing ...

Het probleem met de Wiko Smartphone is opgelost , het is van de baan ...maar jammer genoeg niet op de goede manier .Bij het instappen in de auto ben ik denkelijk ( smartphone zit in mijn jaszak ) er gedeeltelijk gaan opzitten ,met als gevolg Scherm gescheurd !!! niets gehoord,niets gezien maar wel geschikt om naar het containerpark te brengen.....

Dus Nieuwe smartphone gekocht , niet te duur een Acer 5" Liquid Zest en ik zit met hetzelfde probleem ...als ik kies op de phone voor MTP , dan zou hij normaal het intern geheugen laten zien via verkenner en ook het SD kaartje , Niet dus . Op de Samsung Laptop doet hij het wel , daar kan ik beide info zien , dus het probleem zit zeker in de Acer ,maar waar ? Ondertussen heel wat gezocht en ook gedownload en geinstalleerd natuurlijk ,media feature pach voor N en KN versie win 10 . Beide laptops werken onder Win 10.

grt



Hallo,

Het probleem is opgelost , kreeg een tip van een ander pc forum ( PC Helpforum ) en dit was de oplossing

Probeer eens om de usb poorten van de pc te resetten.

Koppel alle usb toestellen los van de pc.
Ga naar apparaatbeheer.
Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.
Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.
Herhaal dit voor alle usb controllers.
Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.
De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

dus dit heb ik gedaan , het duurde wel even nadat ik klikte voor een herstart van de PC , ik dacht oh,oh,oei,oei ..... dit komt niet goed !! maar het duurde gewoon langer dan verwacht .
Dus aan iedereen ....denk even aan deze tip

groeten en allen bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan