2 gebruikers in 1 Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

solange

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
68
Hallo,

Ik gebruik al heel lang Thunderbird maar ik ben er niet in geslaagd om twee verschillende gebruikers zonder problemen te laten werken.
Ik heb mezelf als gebruiker 1, mijn vriendin als gebruiker 2 en mijn lokale mappen in Thunderbird.
Serverinstellingen zijn imap.gmail.com en uitgaand smtp.googlemail.com
Mails ontvangen werkt perfekt. Daarvoor gebruik ik het ook meestal. Ik sleep ze dan naar een archief in de lokale mappen.

Maar wat niet werkt is 'reply' Dat doe ik dus nu altijd via webmail, maar da's een extra stap en best vervelend.

Eén gebruikersnaam werkt. Vanaf de moment dat er een tweede gebruikersnaam wordt toegevoegd kan ik enkel nog mail ontvangen (op beide gebruikersnamen) maar niet verzenden.

Ik heb Thunderbird opnieuw geïnstalleerd, de accounts er volledig afgegooid en teruggezet....probleem blijft zich voordoen...

Ik heb niet direkt een alternatief voor Thunderbird, dus ik zou graag een oplossing vinden.

Alle tips welkom !
groetjes,
solange
 
Thanks ! Dat ga ik straks proberen. (zit nu op mijn werk)
Maar als ik het goed begrijp is het via pop dan zo dat mijn emails wel aanwezig blijven op de server (tenzij ik ze daar weggooi) ook al heb ik ze eerst in Thunderbird weggegooid.

Ik probeer het althans !
groetjes
solange
 
De link verwijst naar een oude instelling.
Imap is te prefereren. Dan zijn altijd de gegevens op je pc en in het web hetzelfde. ongeacht van hoeveel plekken je het benadert.

2 gebruikers.

Je zou beide accounts in een thunderbird kunnen zetten. Nadeel is dat de een in de andere z'n mail kan komen.
Je kunt ook meerdere profielen maken. Dan moet je aangeven bij het opstarten welk profiel je wilt openen.
https://support.mozilla.org/t5/Customize-controls-options-and/Using-Multiple-Profiles/ta-p/15125

maar blijf bij imap.
 
Ik heb hier Thunderbird (op Linux weliswaar) en daar zijn 6 accounts in.

Elk account kan met zijn eigen handtekening ook mails versturen en beantwoorden.

De mails versturen gaat dan via de smpt en die kan je dan nemen van je provider.

Wij hebben dat hier anders geregeld omdat de accounts behoren bij websites, dus ik neem dan de smpt van de hosting.

Dus stel je hebt een e-mailadres van je provider.
Dan kan je een tweede aanmaken in je account van je provider.

Hier thuis hebben we dat ook gedaan, we hebben dan het algemene van de provider (die je ooit hebt gehad) en we hebben een tweede aangemaakt voor privé.

Je kan onder deze weer identiteiten aanmaken in Thunderbird.
Het lijkt moeilijker dan het is hoor, anders maak ik wel screenshots als je het niet snapt.

Elk identiteit kan dan de eigen mails binnen krijgen, dat regel je dan via berichtenfilters.

Zo komt dus de mail voor mijn man niet in mijn mailbox en andersom.
 
Het artikel over de pop heb ik gelezen, maar dat wil ik inderdaad niet.

Wat ik nu heb zijn de twee accounts in 1 thunderbird. Dat wil zeggen dat we inderdaad elkaars mails kunnen lezen, maar dat vinden we niet erg.
Ik snap gewoon niet wat er fout is.
Ik heb alles exact ingegeven zoals het moet.

Ik overloop de laatste berichtjes nog eens en gooi alles er terug af en begin weer helemaal opnieuw.
Keep you informed !
groetjes,
solange
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan