AMD Catalist Control Center en AMD Radeon naast elkaar geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hakar

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
489
Na beeldschermproblemen (lees driver problemen voor de grafische kaart) in oktober 2016 was ik genoodzaakt om AMD Catalyst Control Center van mijn systeem te verwijderen, en AMD Radeon te installeren.

Het is een tijd goed gegaan, totdat een paar dagen geleden mijn taakbalk ondanks automatisch verbergen gewoon in beeld bleef staan.
Na de instelling taakbalk automatisch verbergen opnieuw te hebben ingesteld ging het eventjes goed.

Echter bij iedere opstart bleef de taakbalk zichtbaar.
Na wat zoeken bleek er een verborgen pictogram achter het daarvoor bedoelde pijltje te staan.
Deze maar eens aangeklikt, en daar kwam AMD Catalyst Control Center tevoorschijn.

:shocked: Die had ik toch verwijderd?

In configuratiescherm en Revo Uninstaller zie ik dat inderdaad AMD Catalyst Control Center is geïnstalleerd.
AMD Radeon zie ik echter niet geïnstalleerd staan.

Vraag is of ik AMD Catalyst Control Center zonder meer van het systeem kan verwijderen, of dat het verwijderen van invloed kan hebben op de werking van AMD Radeon.


OS Windows 7 x64 Home edition.
 
De Radeon is de driver en CCC is de configuratiesoftware om de kaart in te kunnen stellen.

Heb totaal geen problemen met diverse computers en windows uitvoeringen met CCC en de drivers.

Indien W10, zet de auto driver update uit en gebruik de laatste van AMD.
http://support.amd.com/en-us/download
 
Okay, als ik het goed begrijp horen ze samen te werken.

Wat mij echter stoort is dat ik een verborgen pictogram zou hebben boven mijn witte pijltje in de taakbalk.
Dit laat mijn taakbalk niet meer automatisch verbergen.
Heb de pictogram ook al naar de taakbalk gesleept, automatisch verbergen uit en weer aan gezet, maar taakbalk blijft staan.

Hoe dit te verhelpen?
 
Via dat witte pijltje en aanpassen kun je aangeven wat er getoond moet worden qua pictogrammen in de system tray.
Waarom is dat zo erg dat dat ding erin staat?

Wat bedoel je met taakbalk, van CCC?
 
Ik kan alleen op dat witte pijltje klikken, en dan opent er een icoontje van CCC.
Normaal kan ik het verborgen programma sluiten of activeren.
Nu echter niet.
Tevens blijft de taakbalk actief staan, waardoor mijn beeld niet meer volledig kan worden gevuld.
Bijvoorbeeld verkenner wordt bedekt door de taakbalk, waardoor ik niet naar beneden kan scrollen in de rechter scrollbalk.
Om dit wel te kunnen moet ik het beeld van verkenner verkleinen.

Met taakbalk bedoel ik de standaard blauwe balk onder in beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan