• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kan excel een getal uit een webpagina halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blondiab28

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2017
Berichten
19
ik vraag me al een tijdje af, neem nu ik heb een excel blad, en ik start op.

er staat in een tabel, waarde van bijvoorbeeld : http://www.beurs.nl/indices/dowjones (de huidige waarde)
in een cel krijgen.

telkens ik opstart, in een cel eronder de nieuwe huidige waarde. kan excel automatisch een bepaalde waarde van een website halen.

zelfde als bijvoorbeeld de zilverprijs, zie volgende site: http://www.actuelezilverprijs.nl/

ik heb bijvoorbeeld 500gr zilver liggen, en dit staat in een document, telkens ik excel opstart dan wordt de actuele prijs van die zilver prijs site gehaald en automatisch als ik opstart weet ik hoeveel het zilver zou waard zijn. via deze weg kunnen we dan grafieken maken.

zou iemand daar ervaring mee hebben om een getal die dagelijks wijzigt op een site om deze automatisch in excel te krijgen.

Bert
 
Mijn advies: Begin er niet aan;)

Je kan redelijk eenvoudig data van het www importeren. Gebruik hiervoor de wizard from text te vinden in het lint onder Data.
 
ik heb gevonden hoe het om de minuut upgedate zal worden, ik maak een excel en als iemand bijvoorbeeld goud wil beleggen en ze weten hoeveel, dan zie je automatisch in uw excel hoeveel het steeg of daalt. :)
 
Het kan met een "API", een site die puur data beschikbaar stelt
Is er geen API dan kan je je toevlucht nemen tot "webscraping", wat je nu al doet is ook een vorm van webscraping.
 
Laatst bewerkt:
@alphamax, vandaar ook mijn advies om het vooral niet te doen. 'webscraping' werkt maar een x-periode en daarna loopt het geheel in puin. De grote dataleveranciers als Morningstar en Bloomberg zullen niet zomaar gratis hun data vrijgeven. Dus daar krijg je nooit de 'API' voor.

@Blondiab28, Bedankt voor de terugkoppeling en je hebt best wel een mooi en vooralsnog werkend bestandje geplaatst.;)
 
De TS heeft nu n ieder geval advies van jou en een paar vaktermen van mij.
Hiermee kan TS zelf aan de slag, als het TS lukt om code te schrijven dan lukt het TS ook om deze aan te passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan