Drie foutmeldingen bij openen UserForm VBA in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

isssi

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2015
Berichten
52
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn excel bestandje, wat we op het werk met meerdere collega's gebruiken. Een aantal collega's hebben een nieuwe werkcomputer ontvangen, en sindsdien werkt het bestand bij deze mensen niet meer (bij de rest wel). Ik heb een kopie van het bestand toegevoegd en de drie foutmeldingen, die bij de getroffen collega's verschijnen, staan in het PDF.

We werken allemaal (oude en nieuwe computers) met Office 2013. En VBA versie 7.1

In het bestand worden UserForms opgeroepen die worden gevuld (of gewijzigd), waarna de gegevens in een ander excel bestand worden weggeschreven. Dit werkte vlekkeloos bij iedereen, maar nu dus niet meer. De meldingen doen zich op wanneer men een UserForm wil oproepen. Dat gebeurd door in het beginscherm de 3 knoppen te gebruiken, die in het werkblad van het excel bestand staat. Het UserForm wilt niet verschijnen en foutmeldingen springen in beeld...

---Het bestand is in het leven geroepen met behulp van HelpMij, en tot op vandaag ben ik daar erg dankbaar voor. Ik heb het zelf uitgebreid tot wat het is, door te lezen en knutselen. Ik ben verre van kundig, en hoe amateuristisch als het misschien ook is wat ik heb gemaakt, het werkte goed---

Weet iemand wat er fout gaat bij deze collega's met een nieuwe computer?


Bij voorbaat dank. mvg.
 

Bijlagen

  • JOURNAAL.xlsm
    53,5 KB · Weergaven: 48
  • MELDINGEN BIJ OPENEN USERFORM.pdf
    98,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Dat is de boosdoener
Code:
DTPicker1
Ga in de VBA editor -> extra -> verwijzingen en kijk of DTPicker is aangevinkt
 
Hoi gast0660,

Bedankt voor je hulp. Kan het zijn dat de optie DTpicker niet in de lijst beschikbare verwijzingen staat?

Zowel bij de getroffen collega's als bij mijzelf staan er slechts 3 aangevinkt, namelijk:

-Visual basic for applications
-microsoft excel 15.0 Object library
-microsoft forms 2.0 Object library

Er lijkt dus niets af te wijken in vergelijking met elkaar. Echter geen DTpicker te kiezen...ook bij mij niet en het werkt wel bij mij.
 
Het is op uw pc geïnstalleerd is en bij uw collega's niet.
namelijk deze twee Common Controls.
(mscomctl.ocx en comctl32.ocx)
Kijk eens of je mscomctl.ocx kan vinden in C:\Windows\SysWoW64.
Volgens mij ga je die bij jou aantreffen en bij je collega's niet.
Maar vooraleer we daar aan beginnen zet eerst eens een ' voor alle VBA regels waar DTPicker gebruikt wordt op een pc waar je foutmeldingen krijgt. (tekst wordt groen)
Volgens mij zal je geen foutmeldingen meer krijgen. (ben er zo ongeveer 100% zeker van)
Er zijn dan twee zaken mogelijk, je maakt geen gebruik meer van de DTPicker en gebruik je een alternatief ofwel moeten we deze twee controls aan de praat zien te krijgen.
 
Ok heel erg bedankt. Ik ga hier achteraan. Vanavond of morgen koppel ik het terug. Nogmaals bedankt zover!
 
Goedemorgen,

Ik heb de ICT afdeling benaderd over de twee Common Controls. Ik kreeg te horen dat ze daar weinig aan kunnen doen. Wat ik doe met VBA is niet iets wat ze kunnen/willen/mogen oplossen. Zelf kon ik niet bij de genoemde map komen, niet door ernaar te navigeren, niet door het pad in de balk te plakken.

Ik had de ICT benaderd, na eerst de test te doen, door de DTpicker commando's uit te schakelen met het ' teken. En jawel het werkte ineens 100% :) Ik concludeerde toen dat het dus idd aan de twee missende Common Controls moest liggen. Ik moest wat, en daarom heb ik vals gespeeld.

Ik heb de DTpicker vervangen door een TEXTBOX. De functie blijft vrijwel hetzelfde, alleen krijg je geen mooi keuzeschermpje om een datum aan te klikken. We moeten gewoon een datum schrijven. Maar in de praktijk zal dat niet gebeuren, het TEXTBOX vult zichzelf met de datum van "vandaag". En dat is eigenlijk altijd de datum die er moet staan. Werkt voor ons goed.

Ik zal het aangepaste bestand uploaden. Mocht iemand anders in de toekomst daar baat bij hebben dan is het in te zien. Ook denk ik dat de meeste wel bij de juiste map kunnen komen, en een en ander kan installeren. Bij mij/ons laag het daar dus aan.

Beste gast0660, heel erg bedankt voor je hulp!
 
Goedemorgen,

Ik heb de ICT afdeling benaderd over de twee Common Controls. Ik kreeg te horen dat ze daar weinig aan kunnen doen. Wat ik doe met VBA is niet iets wat ze kunnen/willen/mogen oplossen. Zelf kon ik niet bij de genoemde map komen, niet door ernaar te navigeren, niet door het pad in de balk te plakken.

Ik had de ICT benaderd, na eerst de test te doen, door de DTpicker commando's uit te schakelen met het ' teken. En jawel het werkte ineens 100% :) Ik concludeerde toen dat het dus idd aan de twee missende Common Controls moest liggen. Ik moest wat, en daarom heb ik vals gespeeld.

Ik heb de DTpicker vervangen door een TEXTBOX. De functie blijft vrijwel hetzelfde, alleen krijg je geen mooi keuzeschermpje om een datum aan te klikken. We moeten gewoon een datum schrijven. Maar in de praktijk zal dat niet gebeuren, het TEXTBOX vult zichzelf met de datum van "vandaag". En dat is eigenlijk altijd de datum die er moet staan. Werkt voor ons goed.

Ik zal het aangepaste bestand uploaden. Mocht iemand anders in de toekomst daar baat bij hebben dan is het in te zien. Ook denk ik dat de meeste wel bij de juiste map kunnen komen, en een en ander kan installeren. Bij mij/ons laag het daar dus aan.

Beste gast0660, heel erg bedankt voor je hulp!Bekijk bijlage JOURNAAL-aangepast.xlsm
 
Maar in de praktijk zal dat niet gebeuren, het TEXTBOX vult zichzelf met de datum van "vandaag". En dat is eigenlijk altijd de datum die er moet staan.

Dan is ook dat tekstvak overbodig. In de code die de gegevens wegschrijft kan in plaats van van dat tekstvak gewoon 'Date' gebruikt worden.
 
Hoi SNB,
Bedankt voor de tip! Ik had daar niet aan gedacht, ga het gelijk uitproberen :)
Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan