geheugen verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
Ik heb een lenovo S20 gekocht met 12G aan geheugen.
Wanneer ik in taakbeheer kijk zie ik dat er nog maar 3,4G geheugen beschikbaar is.
ik probeer te achterhalen waar de rest is gebleven heb veel aps uitgeschakeld ,ik start alleen mijn antivirus automatisch op,heb gescand met Mbam,en Hijack this maar wordt er echt niet wijs uit.
heeft iemand een idee wat ik verder nog zou kunnen doen?
ik heb windows 10 als besturing systeem.
 
waar zie je dit getal? in de task manager op de "performance" tab wat staat er bij "memory"? 3.4/12 GB ?
 
Heb je wel een 64-bit Windows geïnstalleerd?
 
Precies mijn idee edmoor. Bij 32 bits installatie heeft het geen zin om meer dan 4Gb aan geheugen te installeren.
Dus Lobimang, leuk of niet, alle geheugen gebruiken betekent opnieuw installeren. Dan moet je wel een 64bits versie van windows gebruiken.
 
Hoi,
Je zult inderdaad wel een 32 bits systeem hebben.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15056/windows-7-32-64-bit-faq
32-bits besturingssysteem
Een 32-bits besturingssysteem kan door technische beperkingen maximaal 4 GB aanspreken. Omdat intern de verschillende onderdelen van de computer ook geheugen claimen zult u in de praktijk maximaal rond de 3.2 GB kunnen gebruiken. Ook al plaatst u 8 GB, u zult slechts 3.2 GB zien en gebruiken. De enige oplossing voor deze beperking is te veranderen van besturingssysteem.
 
Kijk eens in
Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Systeem
en kijk wat daar staat. Desnoods ook een screendump maken.
 
Je plaatje zegt het al, je hebt een 32-bit besturingssysteem. Die kan dus geen geheugen boven de 4 GB adresseren:
attachment.jpg
 
Op de onderste screenshot staat overduidelijk: 32 bits besturingssysteem, x64 processor.
Je hebt dus het verkeerde besturingssysteem geïnstalleerd, je had 64 bits moeten installeren en niet 32 bits.
Je moet de pc dus opnieuw installeren, ditmaal met 64 bits Windows, dan is je geheugenprobleem opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan