• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

If then or ...ALS...???...???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baardmannetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2017
Berichten
3
Hallo, in een vorig leven kon ik in EXCEL redelijk goed overweg met logische operatoren. Nu ben ik op pensioen en krijg onverwacht een leuke opdracht...maar!
Ik wil in 1 kolom; een spatie; of 1 "*"; of "**"; of "***" als een gestemd getal <6,77 dan een spatie, als dat getal >6,76 en <= 7,5 dan een "*", als dat getal >7,5 en <=8,5 dan een "**" en als dat getal >8,5 geeft dat "***".
Tot en met 2 sterren lukt het me...maar ik heb het nu in 3 kolommen opgelost
ALS (C4<=6,76;" ";"*") in kolom x
ALS (C4<=7,5;" ";"*") in kolom x+1
ALS (C4>=8,5;"*"; " ") in kolom x+2

Het was me gelukt tot en met de 2de voorwaarde maar de derde?????

Ik ben nog van een tijd waar if...if then....OR....AND gebruikt werden...dat lukt me niet meer

Walter Van Ginhoven...met dank
 
Zou dit voldoen?
Code:
=ALS(C4<=6,76;" ";ALS(C4<=7,5;"*";ALS(C4>8,5;"***";"**")))
 
logisch

Hoij,
Blijkbaar vergeten hoe logisch...logisch kan zijn...ik kreeg het rood op de wangen hoor!
Maar ik ben je er niet minder dankbaar voor "if then" wordt nu verstaan als ";" ...eigenlijk nog meer!
Erg bedankt!

Walter Van Ginhoven:thumb:
 
Als je even in de helpfunctie van Excel bij de ALS functie kijkt zie je precies hoe het werkt.
In het algemeen geldt: ALS(iets waar is, doe dan iets, doe anders iets anders).

Kijk dan ook meteen eens bij de EN en de OF functie.

Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan