PC staat uit maar geeft toch nog stroom ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurricane2k

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
74
Goeie dag,

Ik heb gister een nieuw systeem gekocht :

Processor : Intel® Core™ i7-6850K 3,6GHz
Koeling : Waterkoeling Corsair Hydro H100i V2
Moederbord : Asus ROG Strix X99 Gaming
Geheugen : Crucial Ballistix 24GB DDR4-2400
Grafische kaart : Asus GTX 1080 TI FE
Harde schijf 1 : 275GB SSD Crucial MX300
Harde schijf 2 : Seagate 3000GB HDD Sata III
Geluidskaart : Asus Strix Soar
Voeding : 750 Watt Coolermaster
Besturingssysteem : Windows 10 pro

Alles loopt prima, als ik de pc uitzet dan valt alles netjes uit alleen viel me op dat me microfoon aanbleef deze viel normaal ook uit,
Dus toen druk ik op een toets van me keyboard en deze springt ook aan en als ik me muis gebruik springt hij ook weer aan, de pc zelf is gewoon uit op dit moment
Dit heb ik met me vorige pc nooit gehad dus is er iets verkeerd aangesloten of waarom doet de pc dit ?
Heb gekeken hij zit niet in sleepmode of zo dus hij valt wel echt helemaal uit, Ook als de pc uit is blijft het logo van republic of gamers op me moederbord aan en uitgaan :shocked:

Hoop dat iemand me wat meer info kan geven

Mvg Hurricane !
 
Dit alles is via USB? Met de moederbordsoftware kun je vaak kiezen of (en welke) USB stroom moeten blijven leveren.
 
Dit alles is via USB? Met de moederbordsoftware kun je vaak kiezen of (en welke) USB stroom moeten blijven leveren.

Klopt bijna alles is USB, kan dit kwaad ? Of maakt dit niet zo veel uit ? En de lampjes op me moederbord moet ik daar wat aan doen ?

Alvast bedankt !
 
Om die reden gebruik ik altijd liever een stekkerdoos met aan/uitschakelaar (en met piekbeveiliging) waar alles van de pc op aangesloten staat.
Na afsluiten van Windows gaat dan de schakelaar om en is alle aangesloten apparatuur definitief uit. Dus ook geen last van automatisch opstart in de nacht door windows 10.
 
gisteren een nieuw systeem gekocht.
je moederbord logo blijft zichtbaar na het uitzetten van de pc.
dan ga je terug met je systeem...je systeem gaat dus niet uit.
Dat zou ik toch zeker laten oplossen door de leverancier.
uit moet uit zijn en niet ergens een stekkertje stroom laten leveren.
 
Pagina 3-26 van de manual.
USB kan stroom blijven leveren (voor opladen van aangesloten device bijvoorbeeld) en ook de lampje op de moederbord kun je softwarematig aan of uit zetten.
Kan geen kwaad, is maar wat je wil (optie).
@puppie, Stroom op de moederbord is er altijd (tenzij je voeding uitzet) anders zou hij met de aan (druk) knop ook niet aan gaan. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan