• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Als functie met tekstkleur of celkleur werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

michouvs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2014
Berichten
4
Hi!

Ik kom ben op zoek naar een functie met 'kleur', ik kan het zelf alleen niet vinden.

Het gaat om het volgende: Als de inhoud van een cel een bepaalde kleur heeft (celkleur of tekstkleur) dan moet het een bepaalde waarde geven. Zie bijgaand simpele voorbeeld: als de celwaardes in tabel 1 zwart is, dan moet het de letter R weergeven, als het een blauwe kleur heeft, dan moet het de letter F weergeven in tabel 2.

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Bekijk bijlage Tekstkleur.xlsx
 
Waarom moet je werken met de tekstkleur van die waarde in die cel in Tabel 1? Je kan toch met de echte waarde werken en daar een ALS formule op los laten?
 
Het gaat uiteindelijk om een groter bestand:

Tabblad 1 staat bijvoorbeeld 6 categorieeren (rijen) met een waarde per maand t/m 2019.
Alles t/m 2019 is ingevuld als Forecast = Blauw. Zodra de realisatie er is van een bepaalde categorie in een maand, dan vul ik de echte waarde in.

In een ander tablad heb ik middels index + match een tabel gebouw die de waardes uit de maanden haalt voor de huidige maand. Echter; die tabel geeft dan de cijfers weer van die maand, maar het kan zijn dan een van die cijfers nog een forecast is omdat de realisatie nog niet bekend is. Daarom wil ik in een kolom daarnaast een R of een F hebben staan, zodat ik weet of er nog cijfers ontbreken.

Bij de ALS formule gaat het dus niet om de waarde van de cel.
 
In bestandje een methode middels een gedefinieerde naam met een oude XL4macro, kan evt ook met een UDF
wel opslaan als .xls / .xlsm of .xlsb

wel na alleen een kleur wijziging op F9 drukken
 

Bijlagen

  • Tekstkleur.xls
    48,5 KB · Weergaven: 100
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan