Voeding testen? Geen enkele reactie bij aanzetten desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Komt altijd ongelegen...

Desktop reageert totaal niet op aan/uitknop. Alle kabels nagelopen/aangedrukt, schakelaar een aantal keer aan/uit gezet. Helaas, niets...

Kan ik de voeding testen? Kan het moederbord uitgesloten worden? Misschien wel de aan/uitschakelaar op de voorzijde (hoewel deze normale weerstand en klik geeft)?

Hoor graag weer jullie tips/suggesties.
 
Als je heel voorzichtig bent kan dat met een paperclip. Liefst met een isolerende handschoen als je geen ervaring hebt, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor een ongeluk.

De voeding heeft een grote connector die naar het moederbord gaat. Als je voeding loskoppelt van je PC en alleen de 220v stekker ingeschakeld laat, kun je met een draad/paperclip de groene draad uitgang op de grote connector (er is er slechts 1) met een zwarte uitgang (links en rechts van de groene draad) verbinden en moet de voeding aangaan.

Geisoleerde draad is natuurlijk het beste, maar paperclip en handschoen kan dus ook (er loopt geen stroom over deze verbinding en is in principe volstrekt veilig, maar als je mis prikt, de voeding enstig defect is of uitschiet kan het onprettig zijn)
 
Laatst bewerkt:
Hi Wampier, ok dank voor je snelle reactie.

Gelukkig hoef ik deze niet uit te voeren (was ik overigens nooit op gekomen). De computer doet het weer.

Betreffende voeding heeft 4 uitgangen (i.p.v. 1 dikke kabel). Ik gebruikte er altijd 3 van. Heb alle 3 één uitgang opgeschoven en voila! Hij werkt weer. SSD werd eerst niet gevonden en de comp moest 'voorbereid' worden (what happened?), maar nu dus weer ok - zeg ik maar voorzichtig.

Heb je hier overigens een verklaring voor? Het betreft een CoolerMaster V550
 
Ook de V550 heeft die brede uitgang (links van de 4 verwisselbare stekkers) als je de volledig modulaire versie hebt, dikke omwikkelde kabel als je de semi-modulaire versie hebt. Het is de grote stekker naar je moederbord, de 4 andere andere uitgangen zijn voor de andere toepassingen.

Als het nu wel weer werkt is mogelijk de connector of de rails van die uitgang die je nu niet meer gebruikt kapot. Andere mogelijkheid is een kortsluiting in de kabels die nu tijdelijk is opgelost. In het laatste geval komt het probleem mogelijk over een tijdje weer terug.
 
Inderdaad ook die dikke kabel (kan natuurlijk ook niet anders).

Ja, dat leek me ook een reden: 1 van die 'rails' zoals je het noemt, niet meer functionerend. Kabel hoop ik niet natuurlijk, ook vreemd dat een kabel defect raakt als je er nooit aan komt (als het geen hitte/vocht betreft).
 
Je zit ook met warmte-effecten. Ook al raak je een kabel/connector nooit aan, als er om wat voor reden dan ook weerstand ontstaat zal de kabel/connector steeds opwarmen en weer afkoelen. Na enige tijd kan 'heat stress' dan leiden tot ernstigere problemen. Een keer per ongeluk hard tegen je kast schoppen of een flinke duw bij het stofzuigen oid kan dan genoeg zijn.

Eenzelfde verhaal heb je bij de zekeringen. Elke rail is apart gezekerd en mogelijk kan de zekering van een uitgang de hoge belasting niet meer aan. Meestal leid dat niet tot opstartproblemen, dus heb ik het verder niet genoemd.
 
Juist! Helder en leerzaam, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan