• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ALS functie combineren met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

markoesa

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
52
Beste allen,

Is het mogelijk om een ALS functie te combineren met een macro? In het voorbeeld heb ik het (hopelijk) verduidelijkt

Alvast heel veel dank
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 1.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 78
Welke relatie hebben de tabbladen met elkaar? In Blad1 kom ik nergens een weeknummer tegen. Volgens mij spreken de vragen in het document zich tegen of ik begrijp er niets van.
 
Code:
=ALS(B3="week 11";Blad1!B2;"")
 
Als eerst dank voor de reacties.

@VenA. In blad 1 staan er in het originele bestand formules die de waarden uitrekenen vanuit een ander tabblad. Het gaat erom dat ervan die waarden een kopie gemaakt (als tekst) naar de desbetreffende cellen in Blad2

@HSA Met de formule maakt een kopie, maar "plakt" de waarden niet als tekst. Ik zou dan ook elke keer de formule moeten kopiëren naar de cellen daaronder. Is er geen manier om een macro te maken die dit kan doen?

Het zou handig zijn om bijvoorbeeld een macroknop te hebben waarop je alleen maar hoef te klikken
 
En hoe moet excel dan weten dat het in blad1 om week 11 gaat?
 
In blad2 staan de weeknummer. Het zou een formule moeten zijn als HSV voorstelde, maar dan uitgebreider. het gaat erom dat de waarden die blad 1 staan gekopieerd worden als tekst in blad 2.
 
Bijzonder verhelderend. Dubbelklik op een week en de waarden komen eronder te staan.

In de module van Blad2
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  If Not Intersect(Target, Range("B3:R3")) Is Nothing Then
    Target.Offset(1).Resize(4) = Sheets("Blad1").Range("B2:B5").Value
    Cancel = -1
  End If
End Sub
 
Sorry dat het even duurde voor ik reageer.

Super bedankt VenA, het werkt als een trein. Nog een klein vraagje. Als ik de macro zou willen uitbreiden met nog een range. Hoe doe ik dat?

Dus naast de Range ("B2:B5"), zou er nog een range aan toegevoegd moeten worden. Resize(4) kan ik uitbreiden naar (11)

Many Thanks
 
jij reageert alleen als er een nieuwe vraag opborrelt. Dus probeer het zelf even.
 
Jammer dat je er zo verdenkt. Ik doe veel vrijwilligers werk, heb in het ziekenhuis gelegen en pak het weer op. Mijn vrije tijd dus nu ook in deze late uurtjes spendeer ik aan dat vrijwilligerswerk. Alle hulp die ik kan krijgen is meegenomen.
Anyway bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan