rapport filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

deslumme

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2015
Berichten
18
Ik loop vast op het filteren van een rapport.
Ik heb een formulier waar je een client kunt selecteren met 4 velden, ik wil graag een knop toevoegen die een rapport opent en vervolgens alleen de records van de geselecteerde client uit het formulier.
Dus een rapport van alleen maar pietje maar tot nu toe krijg ik alle resultaten van pietje,jantje en klaasje enz ....

Het zal vast heel erg simpel zijn maar ik zie het niet....

ik gebruik acces 365 (2016)

Hellup!
 
Het is inderdaad simpel als je een parameter meegeeft bij het openen van het rapport. Dat kan prima als je de knop met de wizard maakt. Wél moet je het rapport openen in de Rapportweergave, dus op het scherm. Niet gelijk afdrukken dus want anders krijg je alsnog het hele rapport.
 
ja maar...

Dat is wat ik heb gedaan, knop geselecteerd en vervolgens met de wizard aangegeven rapport openen. In zoverre werkt dat maar ik krijg alle records in alfabetische volgorde in plaats van alleen de geselecteerde cliënt in het formulier.
 
Dan doe je het toch niet helemaal correct :). Het werkt bijvoorbeeld níet als het rapport is gebaseerd op een SQL statement. Je rapport moet aannemen tabel hangen, of een opgeslagen query. Dan krijg je ook de vraag (als je de wizard gebruikt) of je het rapport wilt openen met álle records, of gefilterd op het record in je formulier.
Veel meer kan ik er, vrees ik, niet van zeggen. Dan heb ik de database nodig.
 
Gelukt

Na lang zoeken en proberen is het gelukt met een criteria in de filter Query van de tabel [Formulieren]![COA_journaal overzicht]![Client_naam]

:d
 
Klinkt (te) ingewikkeld, maar als het werkt, dan werkt het :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan