Gmail wachtwoord kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vupido

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
73
Beste forummers,
Bij één van mijnt twee accounts bij Gmail kan ik niet meer inloggen.
Zes dagen geleden kwam er er melding dat er vanuit LINUX-server of LINUX--PC ingelogd was op mijn account. Dat gebruik ik niet, dus toen heb ik (te) snel het wachtwoord veranderd zonder het op te schrijven en te onthouden.

Ik krijg deze mededeling na invoeren van het laatst bekende wachtwoord:
Neem contact op met de domeinbeheerder voor hulp.

Kan iemand mij verder helpen? Ik heb even een ander besturingssysteem geprobeerd - Internet Explorer in plaats van Windows 10, maar dit maakte geen verschil -. Het probleem met dit Gmail-account doet
zich ook voor op mijn hand helds.

Wie is mijn domeinbeheerder trouwens?

Bij voorbaat dank en prettig weekend,
:love:

Vupido
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt op "phishing," men probeert om via namaak meldingen en namaak inlog pagina's u het wachtwoord afhandig te maken en mogelijk heeft u hoe dan ook geen toegang meer. Op deze pagina leest u er meer over:

https://websetnet.com/beware-new-sophisticated-gmail-phishing-attacks

Ga eens terug in Geschiedenis en kijk of het adres van de pagina waar u uw eigen en een ander wachtwoord heeft ingevoerd wel het Internet adres van Google heeft en begint met https. Voorbeeld op de bovengenoemde pagina. U heeft misschien alleen wachtwoordherstel nodig, dan stelt Google u de beveiligingsvraag of stuurt een SMS met een in te voeren code naar een opgegeven mobiel nummer.

Misschien echter heeft u hulp van klantenservice van Google nodig bij het herwinnen en herstellen van uw account. Accounts kunnen door aanbieders vaak in de eerste weken nog worden hersteld.

In geval dat u een slachtoffer bent van phishing, dus bluf en aftroggeling, dan zal de computer moeten worden gescand met; Superantispyware, MBAM, Spybot bijvoorbeeld. Doe geen on-line scans want dan wordt u juist snel het slachtoffer van malware. Draai daarna het programma AutoRuns van Sysinternals om alle voor en achtergrond processen te kunnen zien in een lijst met categorieën. Zoek check en dubbelcheck de onbekende namen met Google en maak notities zodat dit de volgende keer gemakkelijker is. Een pop-up venster of nieuw tabblad kan natuurlijk ook verschijnen wanneer u op een Internet pagina bent. Een manier om dat zoveel mogelijk te beperken is het draaien van een advertentie blokkeerder in de browser zoals Adblock Plus (Helpmij.nl natuurlijk uitzonderen) en NoScript, als uw Internet browser deze add-ons kan toevoegen tenminste.
 
Vraag opgelsot

Beste Forummers,
Bedankt voor de reacties.
Ik heb ook ff contact opgenomen met mijn neef, die ICT gestudeerd heeft. Hij schijnt mijn wachtwoord te kunnen resetten. Het is namelijk geen @gmail.com maar een @vupido.com account. Hij heeft
dat voor de familie gemaakt en is daarom de domeinbeheerder. Voor @vupido.com moet je dan mijn echte achternaam denken.

Hij heeft mijn wachtwoord gereset. Omdat het een gepersonaliseerd mailadres is gemaakt op basis van onze familienaam, kan ik het dus kennelijk niet via google oplossen. Met mijn andere account bij
gmail lukt dit wel. De vraag heb ik op opgelost gezet.

Prettig weekend en nogmaals bedankt,
:love:
Vupido
 
Laatst bewerkt:
Er is wat begripsverwarring maar als het gereset is dan is het niet kwijt en die melding zal jou neef misschien meer zeggen.

Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan