Openen bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

joke1

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Berichten
159
In de Label2.Text staat de naam van een database en die wil ik openen met onderstaande code. In een eerste project werkt dat goed maar in een ander project krijg ik een error bij het statement: p.Start(). Wat is er mis?

Code:
   Private Sub btnOpenDB_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles btnOpenDB.Click
	MsgBox(Label2.Text)
        Dim p As New Process
        Dim pi As New ProcessStartInfo
        pi.FileName = Label2.Text
        p.StartInfo = pi
        p.Start()
    End Sub

Error: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
 
Die melding lijkt me duidelijk.
Wat staat er letterlijk in Label2.Text?
 
Edmoor bedankt voor je reactie.

De fout moet zitten in label2.text. Die text komt van de settings, het lezen van die settings gaat goed maar als ik die tijdens run verander wordt dat wel getoond in label2.text. Het openen gaat dan ook goed maar bij de exit van het programma wordt dat blijkbaar niet gesaved want als ik het programma heropstart dan staat de oude bestandsnaam nog in label2.

Deze code gebruik ik:

Code:
  Private Sub btnExit_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnExit.Click
        Save_Settings()
        Application.Exit()
        End
    End Sub

 Private Sub Save_Settings()
        Try
            My.Settings.Database = Label2.Text
        Catch ex As Exception
            MsgBox("There was a problem saving your settings.", MsgBoxStyle.Critical, "Save Error...")
        End Try
    End Sub

    Private Sub Lees_Settings()
        Try
            Label2.Text = My.Settings.Database
        Catch ex As Exception
            MsgBox("There was a problem reading your settings.", MsgBoxStyle.Critical, "Save Error...")
        End Try
    End Sub

Wat is er hier fout?
 
Als dat inderdaad niet goed gaat dan zou dat in ex moeten staan. Doe dan eens dit:
Code:
Private Sub Save_Settings()
    Try
        My.Settings.Database = Label2.Text
    Catch ex As Exception
        MsgBox([COLOR="#FF0000"]ex.Message[/COLOR], MsgBoxStyle.Critical, "Save Error...")
    End Try
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Je moet wel de Save of SaveChanges (of hoe de method ook heet) in My.Settings aanroepen als je wijzigingen hebt aangebracht.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Het probleem is dat de Save_Settings geen error geeft. De subroutine wordt wel uitgevoerd maar de waarde wordt niet gewijzigd.
 
Bedankt Bloodshed ik heb My.Settings.Save bijgevoegd en het is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan