Interval problemen op de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheJack

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2013
Berichten
31
Zoals de titel zegt heb ik problemen met mijn wifi internetsnelheid die elke 10sec (in patroon) stijgt en daalt.
Ook valt de verbinding vaak weg bij sommige laptops (Win10)

Iemand een idee? Of welke info hebben jullie nogmeer nodig?

300M Wireless N Gigabit Router
Model No. TL-WR1043ND
 
Als je mij dit zou voorleggen met de informatie die in je startposting gaat zou ik het volgende vermoeden:
a. Je gebruikt de 2,4 Ghz wifi, dus niet de 5 Ghz wifi op de probleemlaptops, eenvoudigweg omdat die alleen beschikken over 802.11g wifi adapters en (dus) niet terecht kunnen op 802.11n (op 5 Ghz).
b. Er zijn meerdere sterke wifi netwerken in de buurt op dezelfde kanalen als die jij hebt ingesteld, dus conflict/overlap met die externe wifi netwerken óf je hebt het kanaalnummer op Auto staan en wisselt je router regelmatig van kanalen (juist omdat er nog andere wifi netwerken in de buurt actief zijn).

Meer tips heb ik zo niet vanuit hier.

Tijs.
 
Als je mij dit zou voorleggen met de informatie die in je startposting gaat zou ik het volgende vermoeden:
a. Je gebruikt de 2,4 Ghz wifi, dus niet de 5 Ghz wifi op de probleemlaptops, eenvoudigweg omdat die alleen beschikken over 802.11g wifi adapters en (dus) niet terecht kunnen op 802.11n (op 5 Ghz).
b. Er zijn meerdere sterke wifi netwerken in de buurt op dezelfde kanalen als die jij hebt ingesteld, dus conflict/overlap met die externe wifi netwerken óf je hebt het kanaalnummer op Auto staan en wisselt je router regelmatig van kanalen (juist omdat er nog andere wifi netwerken in de buurt actief zijn).

Meer tips heb ik zo niet vanuit hier.

Tijs.

a. yup, die laptops hebben alleen 802.11g wifi adapters
b.Ik heb express een ander kanaal gekozen dan normal (11 deze keer) omdat bij ons inde buurt voornamelijk 6 en auto word gebruikt.
 
Check eens met InSSIDer home, klik jouw 2.4 Ghz 802.11g en kijk of kanaal 11 geen fluctuaties weergeeft bij jouw verbinding en kies evt. een ander kanaalnummer o.b.v. wat er te zien is.
Overigens wordt kanaal 11 vaak gebruikt door UPC/Ziggo klanten, dus (als buitenstaander voor wat betreft jouw wifi omgeving) zou ik doorgaans niet kanaal 11 kiezen maar (bijv.) 7 of 12.

Ook met Wireless Network View zou je kunnen kijken of het signaal van je huidige 802.11g verbinding, met zijn huidige kanaalnummer, flink fluctueert.

Verder kun je kijken naar de inhoud van dit Techzine artikel voor inzichten en tips.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan