Point to point verbinding opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

johndoej

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Berichten
5
Ik probeer buiten een point to point verbinding op te zetten .
Ik dacht alles goed gedaan te hebben volgens de gebruiksaanwijzing. Bij het configureren van de units, konden ze met elkaar connecten .

Heb op een mast aan de router kant een rocket 2 hotspot en een Ubiquiti NSM5 voor de point to point verbinding. Hier is een goede wifi verbinding .

Op een andere mast 700 meter verder op,in het zicht een nieuwe accespoint engenius geplaatst met ook een Ubiquiti NSM5 Het signaal van deze hotspot is sterk, maar kan geen ip adres geven .
Kan iemand me a.u.b adviseren ?
 
Wat doe je bij een point to point verbinding anders dan bij een gewone access point installatie? Ik zal proberen uit de eerste hotspot een access point te maken en dan kijken of je ermee kan verbinden. Dan kan je bij de tweede hotspot kijken of je daar signaal kan oppikken. Bij de tweede hotspot zal ik dan een router aansluiten, omdat je daar weer een DHCP server nodig hebt.

Om een en ander goed te configureren zal ik de AP van de ontvangende hotspot rechtstreeks aan het kabel aansluiten, wat naar de eerste hotspot loopt.

Graag een beetje meer informatie geven!
 
De eerste unit van de point to point verbinding is verbonden met een accespoint en gekoppeld aan een router.
Dit is goed, daar kun je goed op inloggen


op een andere paal de tweede unit van de point to point verbinding geplaatst met een andere accespoint, en die werkt niet.


Zou je denken dat er geen verbinding gemaakt wordt tussen de units van de point to point.
Een unit moest ingesteld worden als accespoint, met dezelfde beveiliging
Network mode naar bridse
ip adres veranderen in de range van de router.

De andere unit instellen als station
wds inschakelen
dan moest ik bij de ssid selecteren, en ging hij zoeken. en vond hij de ssid naam van de point verbinding
dus het lijkt of er wel verbinding is tussen de point

Een vraagje over de point to point units
De unit bekabeld aan de router is het accespoint
De ander het station.

Zou het misschien andersom moeten zijn, de unit bekabeld aan de router het station.
 
Wat doe je bij een point to point verbinding anders dan bij een gewone access point installatie? Ik zal proberen uit de eerste hotspot een access point te maken en dan kijken of je ermee kan verbinden. Dit heb ik gedaan en werkt goed Dan kan je bij de tweede hotspot kijken of je daar signaal kan oppikken. Bij de tweede hotspot zal ik dan een router aansluiten, omdat je daar weer een DHCP server nodig hebt.

Om een en ander goed te configureren zal ik de AP van de ontvangende hotspot rechtstreeks aan het kabel aansluiten, wat naar de eerste hotspot loopt.

Graag een beetje meer informatie geven!
 
Kan je de tweede hotspot als wireless bridge instellen? De tweede hotspot moet simple gezegd wifi in LAN kabel omzetten. Het zou dan zo moeten werken alsof dat LAN kabel rechtstreeks in je modem is aangesloten. Op dat LAN kabel kan je dan weer een AP erop aansluiten.

WDS is misschien de fout?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan