jpg bestanden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nerdje82

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2016
Berichten
44
I.v.m werkgerelateerheid mag ik geen bestand bijvoegen... daarom leg ik het zo goed mogelijk uit

Ik heb een personeelsbestand gecreeerd waarin excel persoonsgegevens weergeeft op een userform, dit ook met een foto.

Deze foto haalt excel op uit een map waar de foto onder dezelfde naam is weggeschreven als een personeelsnummer.
De gegevens/foto ophalen gaat altijd via een knop die bij een medewerker hoort dus dat kan ik wegschrijven als een vaste waarde
Alleen iemand verwijderen gaat met 1 userform voor alle medewerkers

Nu wil ik d.m.v het personeelsnummer wat op het userform textbox 1 staat, het foto.jpg bestand verwijderen met dezelfde naam als het personeelsnummer. in het pad G:\Coordinatie\Foto's\RA\ 'en dan staat hier de bestandsnaam van de foto die verwijderd moet worden.

Hoe krijg ik het zo dat dit bestand verwijdert word aan de hand van textbox 1 ? dit kan dus steeds variabel zijn.
Gaarne jullie hulp !

mvg
 
Maak een voorbeeldbestand zonder gevoelige gegevens.
Als gegevens niet voor een openbaar forum bestemd zijn moet je daarover daar geen vraag stellen maar iemand inhuren.
 
Code:
Kill "G:\Coordinatie\Foto's\RA\" & Textbox1.Text & ".jpg"
 
Dag edmoor !

Bedankt dit is precies wat ik nodig had ! thx

Nog 1 klein vraagje is er de mogelijkheid om ook een bestandsnaam te veranderen aan de hand van wat er in een een textbox staat ?


nogmaals bedankt voor reactie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan