Van pc naar tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

janwitloof

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2010
Berichten
841
Hoe krijg ik video's vanop mijn pc naar tv?
Gegevens: tv samsung met smart,bekabeld internet rj45
desk pc ,bekabeld internet rj45, bleutooth,win10 (beiden staan in de living,dus +- 7meter van elkaar)

of is een google chromecast de oplossing?
 
Afhankelijk van het formaat van de video's, welke versie van smart TV op je samsung en hoe het netwerk verder is ingedeeld.

Chromecast versies werken niet bedraad behalve met een speciale adapter geloof ik (weet niet of die beschikbaar is in Nederland). Er zijn redelijk wat oplossingen voor. Een van de meest populaire is een microcomputer zoals de raspberry pi 3b (45 euro). Er zijn ook wat duurdere kant-en-klare oplossingen. Ik heb beide, Pi voor streaming vanaf computers en NAS, chromecast voor streaming vanaf mobiele apparaten. Heb ook een tijdje de smart functie van de televisie proberen te gebruiken, maar veel versies ondersteunen maar zeer weinig soorten video.
 
Ik gebruik niet anders meer dan een Chromecast i.c.m. de Plex Mediaserver. Werkt fantastisch vanaf m'n telefoon, tablet, laptop en bedrade PC.
https://www.plex.tv/nl/
 
Laatst bewerkt:
Bedankt,
ik zal eerdaags de chromecast maar gaan halen en uit proberen.
 
Wanneer de PC en de TV een HDMI-aansluiting hebben, dan gewoon een HDMI-kabel gebruiken. Ik gebruik zelf een HDMI-kabel van 15mtr. De TV en de PC staan wel in een dezelfde ruimte.
 
Dat heb ik al geprobeerd,dat werkte niet,of de instellingen stonden ergens niet goed!.Ik kreeg daarmee wel het begin beeld van mijn vaste pc op de tv,maar dat was ook alles.
 
Het voordeel van de combinatie Chromecast/Plex is dat wanneer ik in een hotel of een bungalowpark verblijf, de Chromecast mee gaat en ik dan ook daar naar de films en series kan kijken die thuis op m'n PC of ergens anders in m'n netwerk staan. Ook als ik bij vrienden ben die zelf een Chromecast hebben is dat mogelijk.
 
cromecast vandaag gehaald en geinstalleerd.Vanop een tablet kan ik de youtube app. op mijn tv krijgen.
Ik had graag gehad dat ik vanaf mijn vaste desk pc naar de tv kon casten ,dat blijkt nog niet te lukken.
De bedoeling was om twee zenders in Belgie (vrt nu en vtm )door te casten naar mijn tv,maar dat schijnt niet te lukken.
 
Dat is wat anders dan video's vanaf je PC naar je TV casten.
Gebruik je wel Google Chrome met de Chromecast plugin?
 
Laatst bewerkt:
Ja, en tv progr.dat gaat dan niet heb ik begrepen,alleen youtube,netflix,spotify,enz.Das jammer dan ik dacht de uitzendingen in bv: vrt nu , op mijn groot scherm te toveren.
 
Welke sites gaat dat om? Wil ik het wel eens proberen.
 
Ik bedoelde de web adressen.
 
Ik heb bij beide geen account dus testen gaat helaas niet lukken.
 
Geeft niet,heb nu vernomen dat de( vrt nu) pas ergens in 2017 met de app. gaat beginnen,allesinds bedankt,goedeavond,en topic sluiten graag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan