harde schijf defect???

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenkBakker

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
164
Een Dell Optiplex 745 PC was vastgelopen.
Geen probleem, gewoon opnieuw opstarten. Helaas, het opstarten lukte niet. Bij elke poging liep de PC vast. Niet steeds op hetzelfde moment in de cyclus. Er zit in zo'n geval niets anders op dan de startknop langdurig ingedrukt te houden (, en opnieuw te proberen).

De harde schijf verwijderd en aangesloten op een andere PC, leverde geen bijzonderheden op; hij was gewoon te lezen.
Ook nog even aangesloten op de laptop en schijfcontrole uitgevoerd. Er werden fouten gevonden en deze werden hersteld.

De harde schijf weer in de Dell geplaatst. Helaas het opstarten lukte nog steeds niet, wel iets verder in de cyclus, maar daarna bleef ie weer hangen.
Omdat met F12 de mogelijkheid bestaat om de keuze te maken om vanaf DVD op te starten, heb ik dat geprobeerd. Dat ging goed.
Windows 7 geprobeerd te installeren. Dat gaat lang goed, maar ook nu blijft ie weer hangen (Bestanden ophalen 9%).

Wie weet waar het aan ligt; en belangrijker: hoe kan ik dit probleem oplossen?
 
Zolang het goed gaat lopen er groene lampjes 1 - 2 - 3 -4 afwisselend. Daarna een groen lampje dat weergeeft dat er actie is van de harde schijf.
Op het moment dat het stokt, brandt er geen lampje meer; alleen het aan/uit lampje.
In de kast brandt altijd een oranje lampje.
 
kijk even in het manual als je dat niet hebt kun je het bij Dell downloaden. Daarin staat de code m.b.t. de lampjes, kleur en frequentie. Probeer de pc op te starten door gewoon de aan knop een minuut in te drukken.
 
Lange Pier:
Dat weet ik niet. Is er een logfile gemaakt? Waar zou ik die kunnen vinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan