Nieuw samengestelde PC boot Windows 10 niet van DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterm89

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2017
Berichten
8
Vandaag een oude desktop helemaal leeg gehaald en opnieuw opgesteld met nieuwe hardware.
Ik heb gekozen voor :
  • Gigabyte GA-H270M DS3H
  • Intel core i7-7700
  • 2 x 8 gb DDR4-2133
  • Corsair Vengeance ram
  • WD blue 1TB hdd
  • Asus R72422GDL3 2gb videokaart
Alles is netjes ingebouwd en ben begonnen met de opstart van de desktop. In de BIOS leek mij alles goed te staan en lijkt het moederbord in ieder geval alles te herkennen en lijkt het te werken.

Daarna heb ik Windows 10 iso bestand gebrand op een DVD en geprobeerd vanaf die DVD de boot op te starten. In eerste instantie lukte dit niet en na wat zoek werk kwam ik er achter dat ik in de BIOS evt. nog wat aanpassingen moet doen. Ik heb nu de DVD speler op boot #1 gezet en de rest op disabled.
Fast boot: disabled
Secure boot: disabled
CSM support: Enabled
Other PCI devices: Legacy

Zodra ik de pc opnieuw opstart krijg ik al snel het Windows logo te zien. Deze verdwijnt na ongeveer een halve minuut maar daarna gebeurd er niks meer. CSM support op Disabled gezet en nogmaals geprobeerd. Maar dan krijg ik geen eens het Windows logo. CSM support op Enabled en other PCI devices op UEFI getest, maar dan gebeurd er ook niks.

DVD in werkende laptop getest. Daar start hij de Windows installatie wel op.

Wat kan ik nog doen om de pc werkend te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Als je een bootable usb-stick gebruikt die je maakt met deze tool moet hij gewoon booten met de standaard BIOS / UEFI instellingen.
Je kunt de Usbstick kiezen door op de F12, F10 of andere F-toets te drukken na het aanzetten, er zou dan een bootmenu tevoorschijn moeten komen waar je de stick kunt selecteren als opstartstation..
 
Bedankt voor de hulp. Ik heb dit zojuist geprobeerd.
BIOS weer terug gezet op standaard waarden. Daarna booten met de USB stick. Maar ook hier blijft hetzelfde beeld naar voren komen. Eerst het Windows logo en daarna het scherm weer op zwart.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou haast denken dat het geheugen niet compatible (genoeg) is danwel verkeerd geplaatst etc.

Dus eens de BIOS instellingen terugzetten op fabriekswaarden, zet Fast boot daarna uit in de BIOS en daarna een gebrande 64-bit Ubuntu Live DVD starten en eens kijken die wél goed start. Download-link ubuntu-16.04.2-desktop-amd64.iso: deze (1.4GB).
Branden .ISO bestand (bijv.) m.b.v. ImgBurn ("Write image file to disk", let op bij de installatie voor evt. ongewenste (reclame etc.) extra software, schakel die uit) of CDBurnerXP (optie "Burn ISO image", ook daar opletten voor evt. ongewenste (reclame etc.) extra software bij de installatie).
Indien die het ook niet goed doet, dan lijkt me het verhaal over het geheugen hout te snijden, maar een probleem met het moederbord en/of de hardware installatie van de gekochte componenten en/of de computervoeding is ook niet uit te sluiten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Welk exacte type bord heb je, de DS3H of de D3H ?

EDIT: welke exacte geheugenmodules heb je ?
 
Laatst bewerkt:
Ubuntu gaat zonder problemen. Zou het een probleem in de Windows image kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ubuntu gaat zonder problemen. Zou het een probleem in de Windows image kunnen zijn?

Je schreef toch zelf dat op een andere pc/laptop je met hetzelfde installatie-medium wél te werken is? Welke BIOS instellingen heb je op die andere pc/laptop ingesteld m.b.t. Fast boot, Secure boot en CSM support?

Tijs.
 
Waarom op csm met de secure boot uit?

W10 kan daar prima mee omgaan, dient de hdd wel in een gpt indeling te worden gemaakt en het opstartmedium uefi opstartbaar.

Zie er geen SSD bijstaan, die is er niet?
 
Heb de csm met secure boot uit geprobeerd om te kijken of het dan werkt. Maar dat heeft ook niet geholpen. Staat nu weer aan.
Ik kan de HDD nu nog niet anders indelen aangezien ik nog helemaal niks kan.
Opstartmedium UEFI opstartbaar heb ik met boot-DVD geprobeerd heeft niet geholpen. Of bedoel je dat ik dat straks als pc werkt wel moet instellen voor de HDD?
SSD vond ik niet nodig, dus is er niet. Kan het nog overwegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het medium dient te worden opgestart zijnde een uefi bootmedium, via F12 meen ik kom je in de boot selector, staat daar de dvd drive 2x, eentje met en eentje zonder uefi ervoor?

Met Rufus kun je met de W10 ISO een bootable uefi stick maken mocht die DVD niet willen en het zo proberen.
 
Ik ben weer een stap verder. Krijg Windows via de USB stick geboot.
Alleen krijg gedurende het installatie proces de volgende melding:
windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for install are available and the restart installtion error code:0x80070570
 
Stick gemaakt via de tool die ik eerder linkte of m.b.v. de ISO en Rufus..?
 
Dank je, krijg op beide geen error
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Na veel zoeken en proberen ben ik een stap verder.
Veel Google werk levert veel verschillende problemen op met dezelfde foutcode. Grootste gemene deler, code is een foutmelding op beschadigde hardware (RAM of HDD) of geeft volgens vele aan dat Windows er nogal moeite mee heeft om op een grote partitie geïnstalleerd te worden. Een partitie van 200 GB gaf bij mij nog niet het gewenste resultaat. Memtest met beide RAM geheugens, en afzonderlijk gaf bij mij geen foutcodes. Daarna geprobeerd om Windows 8.1 te installeren om te testen of de hardware daadwerkelijk beschadigd is. En die werd zonder problemen geïnstalleerd. Volgende stap wordt om door te schakelen naar Windows 10. Hopelijk zijn de problemen dan echt opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan