• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag mbt formules in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tmdhout

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2017
Berichten
1
Goedemorgen.
Ik heb een vraagje, ik heb een inkooplijst met de volgende velden

Productnaam, besteleenheid, verkoopprijs

Daar wil ik een offerteformulier voor maken dit is op zich eenvoudig als het volgende er niet in had gezeten was het geweest aantal x prijs is totaal
Nu zit er een kolom besteleenheid bij waarin het zo is dat bv minimaal 5 keer bestellen geldt de prijs. als er minder wordt besteld dan moet de prijs keer 13%

Kunnen jullie mij helpen deze formule in te kleden, misschien is het heel simpel maar ik kom er even niet uit.

Gr Jeffrey
 
Jeffrey,

welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte omje vraag te illustreren aan de hand van een Excel voorbeeld waardoor de helpers niet zelf hoeven te gissen naar hoe je bestand er uitziet.
Daarom zou ik jou als volgt beantwoorden:
=als(besteleenheId<5;AANTAL*PRIJS;AANTAL*PRIJS*1,13)


En ik sluit me aan bij Marcel zijn advies.
 
Laatst bewerkt:
Het is ook een goede gewoonte om gegevens als 5 en 13% niet "hard" in formules op te nemen maar in aparte velden die je dan weer in je formule kunt gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan