Gmail nieuw ontvangen bericht?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willemien74

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2016
Berichten
32
Als ik op Gmail een nieuw bericht ontvang komt er geen een blauwe stip voor te staan. Het bericht wordt niet gekenmerkt als ongelezen. Waar kan ik dit wijzigen?
 
Als ik Gmail open via mijn webbrowser, dan staat er bij nieuwe berichten alleen dat ze ongelezen zijn. Een blauwe stip staat er niet.

a. Ik neem (dus) aan dat je Gmail niet via een webbrowser leest maar in een mailprogramma. Welk mailprogramma is dat, want je bent vergeten die te vermelden?
b. Lees je dezelfde mail van Gmail ook op andere computers/smartphones etc.? Want mogelijk zetten (de gebruiker(s) van) die andere apparaten het nieuwe bericht als gelezen...
c. Als je Gmail leest via een webbrowser, welke status hebben nieuwe berichten daar?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Gmail via internet. De mails lees ik wisselend op de computer, tablet of telefoon. Er staan drie mailadressen op. Bij twee heb ik dit probleem niet. Daar staan nieuw ingekomen berichten als ongelezen, bij één account mis ik bij nieuwe berichten de blauwe stip en staan ze niet meer vet (als ongelezen).
Ik heb alle instellingen al vergeleken met elkaar maar kan het probleem niet oplossen
 
Dit lijkt me zo goed als onmogelijk/onwerkbaar, gegeven dat je het niet over (slechts) 1 (G)mailaccount hebt maar over 3. Dat zou in het gebruik (naar mijn mening)1 veel te bewerkelijk zijn indien (uitsluitend) geopend/ingesteld in (een) webbrowser.

Bovendien schreef ik al dat via een webbrowser (Firefox in mijn geval) in Gmail mijn nieuwe berichten alleen vetgedrukt zijn, en geen blauwe stip.

Mogelijk begrijp je niet wat ik bedoel met "via een webbrowser": Ik bedoel daar echt dat je Safari, Internet Explorer, Firefox of Google Chrome gebruikt en in die programma's gaat naar (bijv.) http://mail.google.com en daar inlogt op je Gmail account. Dus niet het openen van het standaard mailprogramma op je pc/tablet/telefoon.

En geef eens aan op welk apparaat je het probleem hebt: PC, tablet of telefoon? En (indien op tablet of telefoon) zijn dat Android toestellen en heb je op beiden (of (alleen) op het 'probleemapparaat) hetzelfde Gmail account ingesteld voor toegang tot Play Store?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Chrome en ga dan naar www.gmail.com en log in. Bij mijn privé account is er geen probleem. maar bij het account van scouting wel.
Bij mijn privé account komt er een eentje te staan bij Inbox als er een nieuw bericht is binnen gekomen. Bij het account van scouting komt dat niet. En dat is lastig want dan heb je er geen erg in dat er ongelezen berichten zijn.
 
Ok, je begrijpt dat ik probeerde te achterhalen hoe je effectief het Gmail account benadert [je vraag staat namelijk in de sectie E-mailprogramma's, niet (waar het eigenlijk thuishoort) in Web-based e-mail]
Ik heb zojuist aan de moderatoren gevraagd om je vraag te verplaatsen naar de juiste forumsectie, dus dat hoef jij niet meer te doen.

Ik heb zo snel geen idee bij de oplossing van je vraag, maar je hebt nu wel (n.a.v. van mijn postings) alle informatie gegeven die (andere) helpers nodig hebben voor een goed beeld bij je vraag, dus je hebt nu een (veel) grotere kans op een (relevant) antwoord. :)

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Overigens zijn er nog 2 relevante vragen:
a. Dit probleem van de blauwe stip en 'gelezen': Heb je dat op alle 3 apparaten of slechts op 1 daarvan (en welke dan)?
b. Zijn er anderen die óók toegang hebben tot dat scounting gmail-account? [Mogelijk hebben zij dat Gmail account wél ingesteld in hun e-mail programma('s), vandaar.]

Tijs.
 
Hallo, om even in te haken. Zou dit kunnen. Voorbeeld:

Als je gebruikt maakt van het IMAP protocol dan klopt het dat wanneer je je e-mail eerst leest op bijvoorbeeld je Galaxy de e-mail ook als al gelezen wordt weergegeven wanneer je de mail daarna bekijkt op je Mac (en andersom..) Misschien is dat ook een mogelijkheid.
 
Ik heb even een testmail aan mijzelf gestuurd.
Er kwam bij de Inbox een 1 te staan. Maar als ik klik op Inbox krijgt het bericht gelijk de status van gelezen.
Dit bericht zou toch onder de noemer van Ongelezen berichten moeten staan.
Daar staat:Je hebt alle berichten in je inbox gelezen, terwijl dat niet zo is
 
Listig dingetje. Probeer dit eens, eerst bij jezelf even onthouden of opschrijven hoe het staat, of stond.

Dan dit proberen.

gmail.JPG

En zo ziet mijn 1 eruit als ik hem inderdaad nog niet geopend heb. En dat is de normale gang van zaken.
Klik ik op die route.nl dan verdwijnt uiteraard die 1 onmiddellijk

gmail 1.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dat is raar. Bij mij zijn ze gewoon haarscherp. Probeer ze dan eens op te slaan op je eigen computer met de rechtermuisknop, opslaan als....

Ik kan ze wel even op mijn eigen cloud zetten en je een link sturen..... als het helemaal niet lukt.
 
Gelukt. Ik heb alle instellingen zo staan las je hebt aangegeven. Maar ingekomen mails blijven gelijk "gelezen"
Nu heb ik bij de Inbox de instelling gewijzigd in ""Ongelezen eerst". Als er nu een nieuw mailtje binnen komt staat deze evengoed gelijk bij de gelezen mail.
Heeft Gmail geen support waar je een vraag kunt stellen?
 
Beide genoemde programma's zijn Engels. En dat beheers ik niet voldoende om deze vraag te stellen. Helaas, want het is nog ateeds niet opgelost
 
Probleem is opgelost. Bij Doorsturen en POP/IMAP stonbd een emailadres ingevuld bij Doorsturen. Dit emaladres heb ik verwijderd en nu is het probleem opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan