• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

cor.de.kruijf

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2001
Berichten
233
goedemiddag,

kan iemand mij alsjeblieft helpen?
in bijgevoegd voorbeeld probeer ik een deel van de tekst (bv paypall) in kolom B van Mrt 3 laten resulteren in "card" in kolom F.
in B1 komt ideal voor wat als resultaat in F1 "ing" zou moeten gevenBekijk bijlage Finance2017.xls
deze gegevens moeten komen uit de lijst in deb_cred

Als alleen paypall in bv B7 staat werkt het maar de bedoeling is dat het met B6 ook lukt.
ik heb me al suf gezocht in allerlei online voorbeelden maar het lukt me niet

zie voorbeeld sheet

mvg Cor
 
Mogelijke oplossing:
Code:
F1: =ALS.FOUT(INDEX(deb_cred!B:B;MIN(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(deb_cred!$A$2:$A$200;'Mrt 3'!B1));RIJ(deb_cred!$A$2:$A$200);10^99)));"")
Let op: matrixformule, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter na invoeren.
 
Een keuze inbouwen:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";B7;"*");deb_cred!$2:$57;2;0);VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN("*";B7);deb_cred!$2:$57;2;0))
 
Rob, dit gaat niet goed denk ik. Als je zoekt op "*aquastore zwarte kit ideal*" op het tweede tabblad zul je niets vinden. Het gaat om het woordje "ideal" dat gevonden moet worden op het tweede tabblad, met daarbij behorend de gevonden waarde "ing".

Ik heb het dus omgedraaid: er wordt gekeken of de woorden uit de tabel op het tweede tabblad voorkomen op de regel in het eerste tabblad.
 
@AlexCEL
De matrixformule lijkt te werken behalve in rij 6
als ik daar "Bewado" weglaat doet ie het wel, ik kan daar mee leven maar begrijpen waarom doe ik niet

in ieder geval al heel hartelijk bedankt voor deze oplossing, ook voor die van Rob uiteraard

met vriendelijke groet, Cor
 
je hebt in de tab 'deb_cred' in A2 Ad staan. En laat dat nu in 'Bewado' zitten;)

Met een kleine aanpassing werkt het wel.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(deb_cred!B:B;MIN(ALS(ISGETAL(VIND.SPEC(deb_cred!$A$[COLOR="#FF0000"]3[/COLOR]:$A$200;'Mrt 3'!B1));RIJ(deb_cred!$A$[COLOR="#FF0000"]3[/COLOR]:$A$200);10^99)));"")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan