• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via formule of vba?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het selecteren van tabblad automatisch update, nu alleen voor tabblad "ABC 1"
 

Bijlagen

  • Kopie van trvrvrij - kopie.xlsm
    188,1 KB · Weergaven: 39
Een draaitabel is ook uitermate geschikt om dit te verkrijgen.
Je hebt dan maar 1 tabblad nodig ipv 15.
 

Bijlagen

  • trvrvrij - Draaitabel.xlsx
    176,3 KB · Weergaven: 40
Hoewel ik het met popipipo eens ben kan het ook met een wat eenvoudigere code dan in #2

Je moet er wel voor zorgen dat de namen van de tabjes gelijk zijn aan de namen van de ploegen.

Code:
Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
If Sh.Name <> "trvr" Then
  With Sheets("trvr")
    .[XFC2] = Sh.Name
    .Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, .Range("XFC1:XFC2"), Sh.Cells(1)
  End With
  Sh.Columns.AutoFit
End If
End Sub
 

Bijlagen

  • trvrvrij.xlsb
    69,2 KB · Weergaven: 29
Heren,bedankt voor de snelle reactie en oplossingen maar loop nu tegen het volgende aan.
Nl. Als er in blad trvr nog word aangevuld word dat niet meer in het blad draaitabel waargenomen.
Heeft dit iets te maken met het bereik ?
 
In jouw voorbeeldbestand waarin de rijen aaneengesloten zijn kan je daar met de code in #4 geen problemen mee hebben. Een draaitabel moet je verversen en kan je beter op een tabel 'loslaten' (zonder het bereik bekeken te hebben)
 
Laatst bewerkt:
Hé VenA,
Blijkbaar gaat er toch iets fout,als ik opsla op mijn pc en ik vul aan word niet alles opgenomen in het desbetreffende blad.(enkel de datum maar)

Bekijk bijlage 295455
 
Drieband,

kun je de bijlage nog eens plaatsen m.b.v. het paperclipje?
 
Drieband,

in de bijlage is het bestand van popipipo zodanig aangepast dat de draaitabel zichzelf automatisch ververst als het tabblad geselecteerd wordt.
Daarnaast een slicer toegevoegd om eenvoudig(er) een ploeg te selecteren
 

Bijlagen

  • trvrvrij - Draaitabel (hs).xlsb
    103,1 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan