Bestellijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

leonvwoudie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2017
Berichten
1
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en loop al een poosje te knoeien met VBA.

Ik ben bezig met het opzetten van een productconfigurator in Excel. Ik loop alleen vast met het toepassen van macro's, ik heb hier nauwelijks kennis van. Ik zoek een mogelijkheid om gekozen producten uit eenBekijk bijlage voorbeeld.xlsx keuzelijst in een soort bestellijst weer te geven. Er zijn twee keuze opties, elke optie wil ik apart door middel van een knop toe kunnen voegen aan de bestellijst. Als het product toegevoegd is zou ik graag opnieuw een product kunnen kiezen en deze wederom toevoegen aan de bestellijst zodat deze lijst uitgebreid wordt. Echter bij elke keuze wordt al een afbeelding weergegeven, die zou ik ook graag in de bestellijst willen hebben. Verder weet ik niet of het mogelijk is dat ik door middel van een reset knop de hele bestellijst kan wissen of wat nog mooier is dat ik elk product apart kan verwijderen.

In het bijgevoegde bestand heb ik een aangepast voorbeeld van een origineel bestand wat bestaat uit een database (lijst) en twee werkbladen (uitvoeren en uitvoeren_2) om te zoeken. En als laatste een keuzeblad waarop ik kan selecteren en waar onderaan de bestellijst zou moeten verschijnen.

Is er misschien iemand die mij een klein stukje op weg kan helpen? ik verwacht met een opzetje wel verder uit de voeten te kunnen om uit te breiden.

Hartelijk bedankt alvast!

mvg,

Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan