• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken en meerdere resultaten weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan je hier verder mee
 

Bijlagen

  • Kopie van Ill_Lotto.xlsm
    21 KB · Weergaven: 47
Hoi JeanPaul

ik gebruik office 2013 maar heb daar geen Arlookup in zitten.
plus dat ik bij jou niet terug zie dat hij beide nummers controleert en indien gevallen de naam geeft.

maar in ieder geval bedankt alvast
 
Het is een UDF functie ( zelf gemaakte functie), je vind die terug in VBA project, Alt+ F11 gelijktijdig drukken, daar vind je ook de oorsprong van de functie.
 
Het voorbeeld is totaal niet duidelijk! Dus wat je echt wilt mag je best even wat beter uitleggen. Om op meerdere nummers te controleren heb ik een andere UDF gebruikt.

Code:
Function VenA(r1, r2) As String
  Dim j As Long, jj As Long, ar
  ar = r2
  For j = 1 To UBound(ar)
    For jj = 2 To UBound(ar, 2)
      If r1.Value = ar(j, jj) Then VenA = VenA & ", " & ar(j, 1)
    Next jj
  Next j
  VenA = Mid(VenA, 3)
End Function
 

Bijlagen

  • Ill_Lotto.xlsb
    13,4 KB · Weergaven: 32
Volgens mij werkt een lotto zo dat je de juiste getallen gekozen moet hebben. Jan en Willem hebben beide 13 en 30 en daarom beide gewonnen (2 goed). De rest heeft allemaal minder goed. Nu blijkt uit het voorbeeld niet of je ALLES goed moet hebben, of dat de persoon met de MEESTE goed heeft gewonnen.

In bijgevoegd voorbeeldje een voorzetje voor de laatste situatie. Heb gebruik gemaakt van een hulpkolom.
 

Bijlagen

  • Ill_Lotto (AC).xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 47
Bedankt VenA en AlexCel

ihk heb het opnieuw geprobeert uit te leggen in de bijlage.

Maar volgens mij zit je geheel op de juiste weg AlexCel
 

Bijlagen

  • Ill_Lotto.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 35
Behalve dat je stelt dat ALLES goed moet zijn bevat de toelichting nauwelijks relevante aanvullende informatie.

Ik vermoed dat je niet dagelijks met excel werkt. Daarom heb ik het simpel gehouden.
1. Een tabel gemaakt
2. "aantal goed" geteld in extra kolom
3. Filter boven de tabel gezet. Hiermee kun je "aantal goed" sorteren en de prijswinnaars komen automatisch bovenaan.

Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Ill_Lotto (AC) (2).xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 44
Hoi AlexCel,

bedankt ik denk dat ik hier wel verder mee kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan