Hulp nodig met speedfan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaan17

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
10
Goedenavond,

Zou iemand me kunnen helpen met Speedfan?
Ik heb het internet al afgezocht en veel geprobeerd, maar het lukt me niet..

Ik heb 1 front fan in mn pc.
Het is me gelukt om te zorgen dat ik via pwm2 de snelheid kan aanpassen.
Maar wat ik nu eigenlijk wil, is dat deze fan standaard niet draait, totdat ik een game ga spelen.
Ik wil dus eigenlijk dat deze fan niet draait onder de 50 graden cpu, maar daarboven wel gaat draaien.
Hoe doe ik dat?

Het volgende probleem is het opstarten van mijn pc.
Als ik mijn pc opstart, gaat mijn voorste fan heel hard draaien, totdat ik speedfan heb geopend en de snelheid heb aangepast.
Nu wil ik dat als ik de pc opstart, de fan uit staat, totdat mijn cpu dus boven de 50 graden komt.

Is er iemand die mij dit van begin tot eind kan uitleggen? want ik krijg het niet voor elkaar

Heel erg bedankt

speedfan.png
 
Laatst bewerkt:
Gaat niet werken dit word geregeld in de BIOS en speedfan is dan nog niet geladen (opstart fase)
als je dit wil zul je een hardware matige fan controller moeten kopen of als de bios het ondersteund de fan uitschakelen tijdens de boot fase (vrij onwaarschijnlijk)

Wellicht heeft je moederbord fabrikant fan control software waar mee het een en ander nog ingesteld kan worden.
Maar als dit een standaard pc'tje is van de mediamarkt dan is dat vrijwel niet aanwezig.
 
Laatst bewerkt:
Gigabyte Technology Co. Ltd. X58A-UD3R is mijn moederbord

En dat instellen op temperatuur? lukt dat wel?
 
Is het anders niet mogelijk dat de fan gewoon draait wanneer de pc opstart, maar dat wanneer windows is opgestart en speedfan ook dat hij dan automatisch langzamer gaat draaien of stopt?
 
Met easytune6 kan je alleen de processorkoeling aanpassen, maar niet de andere fans aangesloten op 4 pins
 
Als het goed is zou easytune ook de chassis fans en power fans moeten kunnen aansturen kun je ook terug zien in het videotje op 02:28
[video=youtube_share;1c1jsMoIeCA]https://youtu.be/1c1jsMoIeCA?t=3m26s[/video]
 
Laatst bewerkt:
In de UEFI bij de hardwaremonitor kun je het instellen als het een regelbare casefan is.

Alle progjes in Windows kunnen dat niet, uitgezonderd sommige die de bios/uefi vanuit Windows ook via die hardwaremonitor aanpast.

Die Speedfan heeft niet alle info van de huidige sensor ic's en is derhalve niet echt meer relevant.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan