• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Namen vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
148
Hallo iedereen

Ik moet op een 700-tal mensen een berekeing uitvoeren, maar ik krijg mijn gegevens van 3 verschillende lijsten (ze zien er niet allemaal hetzelfde uit).
Ik heb bijvoorbeeld de naam "Van Den Abdeele Maria Johanna" (zoals vermeld staat op het paspoort bijvoorbeeld).
Nu heb ik nog een andere lijst en daar kan het zijn dat de naam dan als volgt zou staan:
"Maria Johanna Vanden Abdeele" of "Vanden Abdeele Maria Johanna" of misschien nog wel op een andere manier.

Ik heb nu wel gevonden dat je kan gaan splitsen en dan een deel van een cel kan gaan zoeken met vergelijk (maar dan komen nog de 2 cellen overeen.

Is er nu een manier om het mogelijk te maken dat hij elk stukje gaat overlopen en zegt of hij het gevonden heeft?

Alvast bedankt.

MVG
Xenium
 
Nee, of jouw geschetste voorbeeld is bijzonder slecht. Van Den is een tussenvoegsel. Vanden is onderdeel van een achternaam. Als het maar om 700 namen gaat dan maak je toch eenmalig een lijst aan waarin elke naam een uniek id heeft. Lijkt mij een paar minuten werk.
 
Dag VenA

Wat het maar zo simpel van een lijst met unieke waardes aan te maken, maar mijn ene lijst komt al van 2 verschillende zorginstellingen.
Terwijl de andere lijst van verschillende praktijken komt.

Dus hiermee heb ik verschillende manieren dat een naam kan geschreven zijn.

En elke 3 maand is er een neiuwe lijst, dus op dit moment lijkt me dat niet echt geschikt.
 
Dan kan je beter afspraken maken om data op een uniforme manier uit te wisselen (als dit niet al verplicht is)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan