Geen toegang tot Internet/WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.
AVG was de boosdoener!
Gedeïnstalleerd en terug WIFI!
Bedankt aan iedereen voor de suggesties!
Ik plaats hierover een bericht in het forumonderdeel voor de virusscanners.
 
In de veilge modus is alle software uitgeschakeld, alleen noodzakelijke opstartbestanden worden geladen.

Update:
Ik zie dat het opgelost is, gelukkig maar en succes verder. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Heb nu wel WIFI, maar een nieuw probleem :(
Weet niet of dit hier thuishoort of in een ander forumonderdeel?
Internet is ONGELOOFLIJK traag nu
Linken reageren niet of pas na enkele minuten, witte en zwarte schermen, video's van de nieuwsberichten onderbreken constant, verschillende sites "niet bereikbaar". Gewoon niet werkbaar!
Nu ben ik in veilige modus opgestart en het probleem is veel minder.
Hoe vis ik uit wat de oorzaak is van die vertraging?
 
Ga na welke software je recent hebt geïnstalleerd toen het probleem zich begon voor te doen.
Ga naar uitvoeren en typ
msconfig
hit de entertoets
Tab: Opstarten, haal alle vinkjes weg en herstart de pc.
Vink nu 1 voor 1 (telkens herstarten) weer alles aan wat voorheen was aangevinkt, dan kom je vanzelf achter de veroorzaker.
Kijk vooral naar programma's die je niet bekend voorkomen en check evt. de naam op Google.
Zorg dat je geen 2 antivirussoftware en geen 2 firewalls naast elkaar hebt, dus of Windows firewall of een 3th party firewall. Hetzelfde geldt voor de antivirussoftware.
Scan je pc eens met Mbam (zie link in m'n handtekening).
 
Laatst bewerkt:
Niets geïnstalleerd, behalve de driver voor de USB adapter en nu is Windows Defender actief.
Maar ga je suggesties in het WE proberen, alvast bedankt!
 
Heb al veel tijd verloren met het op- en afzetten van services.
Eén voor één uitzetten is ondoenbaar.
Internetsnelheid is enkel normaal in safe mode, maar dan heb ik geen geluid, geen MS Office, dus dat is niet de bedoeling.
In de normale modus heb ik al allerlei afgezet maar Internet blijft onacceptabel traag. De video's van de Nieuwsdienst blokkeren voortdurend.
Kan iemand me tips geven over welke services zeker wél, en welke niet nodig zijn? Die van MS Office heb ik niet afgebeeld.
De McAfee heb ik al enkele keren afgezet, evenals de AVG Watchdog (nog aanwezig hoewel AVG gede-installeerd werd), Lenovo, Google, Dropbox.
Knipsel4.JPG
Knipsel3.JPG
Knipsel2.JPG
Knipsel1.JPG
Knipsel.JPG
 
Geen probleem! Ik hoop dat het je snel lukt om dit vervelende probleem op te lossen.

Nog een extra suggestie voor morgen: ik zie dat het systeem ook over een ethernetadapter beschikt, indien mogelijk (als je over een UTP-kabel beschikt) kun je ook nog kijken of dit wel werkt (directe verbinding met de modem/router).

Na uitschakelen AVG had ik dus WIFI. maar sindsdien was Internet afgrijselijk traag, kon bvb geen Bit Defender downloaden en video's van de nieuwssite blokkeren.
Nu heb ik (in de garage) de protable via een UTP kabel van een meter of 5 met de router verbonden en Internet werkt VEEL sneller!
Zit ik nu met een hard-of software probleem? Heb niet graag veel draden in huis, maar als dit de oplossing is kan ik moeilijk anders.
Maar ken niets van die kabels... Van garage tot huiskamer denk ik 20-30 meter nodig. Is dat nog doenbaar? Waar moet ik opletten bij de aankoop? Bepaalde merken of winkels aan te bevelen?
 
Geen idee dat het in de garage was en je moet niets bij services uitvinken maar bij opstartitems!
 
Geen idee dat het in de garage was en je moet niets bij services uitvinken maar bij opstartitems!

Verkeerd uitgelegd. Enkel die test met UTP kabel was in de garage.
En vermits alle services uitgeschakeld zijn in safe mode en Internet dan sneller gaat dan in normale modus, moet er daar toch een probleem tussen staan?
 
De McAfee heb ik al enkele keren afgezet, evenals de AVG Watchdog (nog aanwezig hoewel AVG gede-installeerd werd), Lenovo, Google, Dropbox.
Download en start het installatie-bestand van AVG Free
Accepteer de licentie-overeenkomst
Na het controleren van de systeem-status zal AVG Free u 3 opties geven
Selecteer Uninstall product en klik Next
Selecteer Remove user settings
selecteer Include objects in virus vault
Klik Yes dan OK
Herstart de computer

Als het de-installeren van AVG niet wil lukken via bovenstaande instructies download AVG Remover.
Sluit alle geopende vensters en start de AVG Remover.
Herstart de computer als je hierom wordt gevraagd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan