Geen toegang tot Internet/WIFI

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.232
Op mijn portable kreeg ik geen toegang meer tot WIFI.
Een PC handelaar onderzocht het probleem, vond niet wat er aan de hand is en stelde een formattering van de PC voor.
Dat zag ik niet zitten (een heleboel zou dan opnieuw moeten geïnstalleerd worden) en ik opteerde voor een USB adapter.
Maar nu werkt het nog niet.
Na een klik op het icoontje in de system tray zie ik WIFI en WIFI2.
Bij beide zie ik mijn normale netwerken.
WIFI: ik klik op het netwerk en vraag om me te verbinden. Melding: "Kan geen verbinding maken met dit netwerk"
WIFI2: "geen internet, beveiligd"
Als ik me plaats boven het icoontje in de system tray: "niet verbonden - er zijn verbindingen beschikbaar"

Denk niet dat het er iets mee te maken heeft, maar op zelfde moment dat dit probleem oorspronkelijk begon kreeg ik bij het opstarten een melding van een avg onderdeel dat niet functioneert.

Wat is hier aan de hand en hoe los ik dit op? (Windows 10)
 
Ik heb enkele vragen en suggesties voor je:

Heb je al geprobeerd om deze netwerken te wissen? Zo nee, ga dan naar Start, Instellingen, Netwerk en internet, Wi-Fi, Bekende netwerken beheren, zoek de twee SSID's op (WIFI en WIFI2) en klik op Niet onthouden. Verzeker jezelf er natuurlijk wel van dat je de wachtwoorden weet.

Is de signaalsterkte goed? Zijn er andere netwerken zichtbaar in de lijst?

Zijn er andere apparaten in huis met hetzelfde probleem?
 
Ik ga proberen die netwerken te wissen. Zijn die dan weer beschikbaar als ik terug opstart? Sleutel staat op mijn router, maar ik dacht dat ik die ook ergens op mijn PC terug kan vinden, of ben ik fout?
Signaalsterkte is OK, er staan andere netwerken in de lijst, en op de portable die ik nu gebruik stelt het probleem zich niet.
 
Nadat je de netwerken hebt gewist, zie je deze nog steeds in de lijst als weer op het pictogram in het systeemvak klikt, je moet dan alleen het wachtwoord opnieuw invoeren.

Met WirelessKeyView van NirSoft kun je de netwerksleutels bekijken die momenteel zijn opgeslagen in Windows.
 
Heb geklikt op "Niet onthouden" en opnieuw geprobeerd, maar nog altijd hetzelfde probleem: . Ook bij een Open verbinding. Telkens de melding: "geen internet"
(Ik had dat paswoord ook al opnieuw moeten ingeven na de installatie van de USB adapter.)
 
Het probleem komt dus ook voor bij andere netwerken en niet alleen bij je thuisnetwerk?

Kun je de inhoud plaatsen of een screenshot maken van de gebruikte IP-configuratie? Deze krijg je als volgt te zien:

1. Rechts klikken op Start, dan klikken op Netwerkverbindingen.
2. Rechts klikken op Wi-Fi, dan klikken op Eigenschappen.
3. Klikken op Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en klikken op Eigenschappen.
 
Als ik de netwerkstatus bekijk zie ik "Niet verbonden" en "Gevonden problemen: er is mogelijk een probleem met het stuurprogramma voor de adapter voor WI-Fi2". Klikken op de knop voor probleemoplossing helpt niet.
Nu stond er in de handleiding van die USB adapter wel dat het aan te raden is, om conflicten te vermijden, de andere draadloze adapters te verwijderen.
Heb ik nog niet gedaan, er staan zo'n 10 netwerkadapters (Bluetooth device en allerlei WAN miniports en nog wat - ik denk niet dat ik dat nodig heb maar weet niet waarvoor dat allemaal dient) Schakel ik die best allemaal uit?
 
Laatst bewerkt:
Kun je de USB-adapter ontkoppelen? Klopt het dat je nu alleen Wi-Fi (en dus niet meer Wi-Fi 2) te zien krijgt? Kun je daarmee proberen opnieuw verbinding te maken met het netwerk?

Je hoeft de andere (niet WiFi-gerelateerde) adapters niet uit te schakelen.

Werkt het nog niet, dan wil ik je aanraden om AVG te verwijderen (voor het moment), de computer opnieuw op te starten en dan nogmaals bovenstaande stappen te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik die USB adapter eruit trek zie ik geen keuze tussen WIFI en WIFI 2. Zonder die adapter kan ik zoals voorheen geen verbinding maken. Met adapter weer de keuze tussen WIFI en WIFI 2, maar nog steeds boven vermeld probleem. Ga nu die screenshots eens maken.
 
Begrijp ik goed dat je WIFI en WIFI 2 als netwerken ziet verschijnen in de netwerklijst? Als dat zo is, dan verschijnen deze dus alleen bij gebruik van de USB-adapter, dit impliceert dat de interne WiFi-adapter niet functioneert. Wel merkwaardig dat je dan ook niet met de USB-adapter een verbinding kunt maken.

Ben benieuwd naar de screenshot.
 
De meeste andere netwerken kan ik niet testen, zijn beveiligd.

Wat de eigenschappen van het internet protocol betreft:
De optie "automatisch een IP-adres laten toewijzen is actief", evenals "Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen".
Al de tekstvakken zijn leeg.
 
Begrijp ik goed dat je WIFI en WIFI 2 als netwerken ziet verschijnen in de netwerklijst? Als dat zo is, dan verschijnen deze dus alleen bij gebruik van de USB-adapter, dit impliceert dat de interne WiFi-adapter niet functioneert. Wel merkwaardig dat je dan ook niet met de USB-adapter een verbinding kunt maken.

Ben benieuwd naar de screenshot.

Als netwerken verschijnen niet echt. Ik zie bovenaan een keuzelijst met die 2 en bij beide momenteel 3 netwerken
 
De IPv4-instellingen zijn dus correct.

Kun je Apparaatbeheer openen via Start, Apparaatbeheer en Netwerkadapters uitklappen? Kun je hier een screenshot van maken?
 
Laatst bewerkt:
Knipsel.JPG

Juist voor die screenshot heb ik alles uitgeschakeld, behalve die D-link (is wat ik vandaag heb gekocht).
Het gaat nog niet maar ga die nu eens opnieuw instaleren
 
Als je de D-Link opnieuw hebt geïnstalleerd kun je ook nog proberen de Qualcomm opnieuw te installeren (met de D-Link uitgeschakeld).

Hierbij het nieuwste stuurprogramma voor de D-Link, deze moet je wel even overzetten vanaf een ander systeem naar het "probleem"-systeem:
ftp://ftp.dlink.eu/Products/dwa/dwa-131/driver_software/DWA-131_drv_revE_5-03_eu_multi_20161215.zip

Ik kon niet zo snel een officieel stuurprogramma vinden voor de Qualcomm, misschien kun je daarvoor het merk en type van je laptop doorgeven.

Als dit ook niet werkt, dan wil ik aanraden om AVG volledig te verwijderen (voor nu), de computer opnieuw te starten en daarna nogmaals proberen verbinding te maken.
 
Ik heb de setup van die D-link adapter opnieuw uitgevoerd. Ik zie nu geen onderscheid tussen WIFI en WIFI2., maar krijg nog steeds geen verbinding.
Geef er wel voor vandaag de brui aan, is morgen vroeg dag.
Nieuwe suggesties zijn uiteraard welkom! Kan ik dan morgenavond eens proberen.
Alvast bedankt voor de hulp!
 
Geen probleem! Ik hoop dat het je snel lukt om dit vervelende probleem op te lossen.

Nog een extra suggestie voor morgen: ik zie dat het systeem ook over een ethernetadapter beschikt, indien mogelijk (als je over een UTP-kabel beschikt) kun je ook nog kijken of dit wel werkt (directe verbinding met de modem/router).
 
Hoi,

reneemettrie zei:
Denk niet dat het er iets mee te maken heeft, maar op zelfde moment dat dit probleem oorspronkelijk begon kreeg ik bij het opstarten een melding van een avg onderdeel dat niet functioneert.
Recentelijk langsgekomen, antivirussoftware die de verbinding blokkeerde, kan mogelijk zeker invloed hebben.
Start in de veilige modus op (met netwerkmogelijkheden) en probeer het uit.
 
Als je de D-Link opnieuw hebt geïnstalleerd kun je ook nog proberen de Qualcomm opnieuw te installeren (met de D-Link uitgeschakeld).

Hierbij het nieuwste stuurprogramma voor de D-Link, deze moet je wel even overzetten vanaf een ander systeem naar het "probleem"-systeem:
ftp://ftp.dlink.eu/Products/dwa/dwa-131/driver_software/DWA-131_drv_revE_5-03_eu_multi_20161215.zip

Kan het nu niet doen, maar wat bedoel je met "overzetten"? gewoon downloaden vanaf een andere PC en dan zip uitpakken op de problem PC?
Denk dat het stuurprogramma (op een CDtje) niet zo recent is, er stond wel iets over Windows 7/8 maar niet over 10 en de pdf manual dateert van 2014

Ik kon niet zo snel een officieel stuurprogramma vinden voor de Qualcomm, misschien kun je daarvoor het merk en type van je laptop doorgeven.

Als dit ook niet werkt, dan wil ik aanraden om AVG volledig te verwijderen (voor nu), de computer opnieuw te starten en daarna nogmaals proberen verbinding te maken.
 
Hoi,


Recentelijk langsgekomen, antivirussoftware die de verbinding blokkeerde, kan mogelijk zeker invloed hebben.
Start in de veilige modus op (met netwerkmogelijkheden) en probeer het uit.

Ga dat zeker vanavond proberen. Durfde het niet te de-installeren, want zonder Internet kan ik het niet terug installeren. Wist niet dat die virusscanners uitgeschakeld zijn in veilige modus?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan