VBA vastlopertje

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldRoenhorst

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
188
HTML:
Bedrag = DLookup("price", "UitdeTabel", "(weeknumber =" & weeknumber & ")And (klantID=" & klantiD & ")And groepselection ='" & groepselection & "'")

Nu wil ik er nog 1 voorwaarde met een vast waarde van 30 aan toevoegen maar dan loopt die vast.
 
HTML:
bedrag= DLookup("price", "UitdeTabel", "(weeknumber =" & weeknumber & ") And (klantID=" & klantID& ")And (groepweight =" & groepweight & ")And groepselection ='" & groepselection & "'") + DLookup("price", "UitdeTabel", "(weeknumber =" & weeknumber & ") And (supplierID =" & supplierID & ")And (groepweight =" & groepweight & ")And groepselection ='" & groepselection & "'") And "groepweight = 300"

Dit is mijn hele regel, en het loopt vast op de voorwaarde groepweight = 300, deze voorwaarde moet meegenomen worden in het 2e gedeelte na de +

Hoe kan ik trouwens de regels in het vba venster een enter geven ?
 
Laatst bewerkt:
Probeer je nu een DLookup binnen een DLookup te doen? Risky, heb ik in ieder geval nog nooit geprobeerd :). Volgens mij wil je 2 DLookups bij elkaar optellen, en dat kan natuurlijk wel:
PHP:
Bedrag= DLookup("price", "UitdeTabel", "weeknumber = " & weeknumber & " AND KlantID = " & klantID & " AND groepweight = " & groepweight 
& " AND groepselection =""" & groepselection & """") 
+ DLookup("price", "UitdeTabel", "weeknumber = " & weeknumber & " AND supplierID = " & supplierID & " AND groepweight =" & groepweight 
& " AND groepselection =""" & groepselection & """ AND groepweight = 300")

En je goochelt enorm met haakjes; dat duizelt ook een beetje en het is nergens voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan