Beter nieuwe computer kopen of componenten upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rampaged45

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2017
Berichten
2
Hallo,

Mijn pc is een jaar of 5/6 oud en wil eigenlijk wel dat mijn pc wat sneller gaat werken/gamen enz.
Nu is eigenlijk mijn vraag kan ik het beste een paar grotere/betere onderdelen aanschaffen en erin plaatsen of kan ik beter een nieuwe pc kopen met goede onderdelen er al in.
verder loopt hij prima tijdens het browsen en het gamen.
Ook start hij goed en redelijk snel op.
Alleen soms tijdens het gamen (Age of Empires III) geeft misschien de videokaart wat problemen want krijg ik vreemde pixels ervoor en lukt klikken op de knopjes niet meer goed.

Hierbij de resultaten van mijn benchmark:

http://www.userbenchmark.com/UserRun/3179273

UserBenchmarks: Game 14%, Desk 30%, Work 15%
CPU: AMD Athlon II X3 450 - 32.2%
GPU: Nvidia GeForce GT 640 - 8.1%
HDD: WD Blue 500GB (2010) - 52.6%
USB: ST1000DM 003-9YN162 1TB - 11.2%
USB: SanDisk Ultra USB 3.0 16GB - 7.3%
USB: Generic USB Flash Disk 4GB - 6.8%
RAM: Unknown 2x2GB - 31.4%
MBD: Asus M4A78LT-M

Graag wat tips en andere informatie/uitleg wat ik het beste kan doen kwa updaten, upgraden en/of aankopen.

Bij voorbaat dank!
Rampaged45
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat je met deze pc doet of wilt bereiken maar aan dit systeem zou ik geen stuiver meer uitgeven want dat is het niet waard.
Zou gewoon voor iets nieuws gaan.
 
Je PC is dusdanig verouderd dat je alleen op de tweede hands markt nog "upgrade" mogelijkheden hebt.
en je zit ook met het probleem dat je voeding + je behuizing waarschijnlijk ook niet toereikend is voor een serieuze game kaart.

Wat is je budget?
Is Age of Empires III het enige spel dat je gaat spelen of wil je ook zwaardere games kunnen spelen?
Welke voeding zit er in dit systeem?
Hoe groot is de behuizing van de pc of welk model behuizing heb je?

Er zijn een aantal componenten die je eventueel zou kunnen hergebruiken ook in een nieuw systeem denk aan hardeschijf en wellicht je werkgeheugen dvd speler of behuizing.
 
Laatst bewerkt:
Wat is je budget?
Zal een nieuwe worden, valt aan de huidige hardware geen eer meer te behalen.
 
Vraag verplaatst naar de juiste sectie.
 
Firestorm:

behuizing is +/- 49cm lang / 18cm breed.
mijn budget is ongeveer 700,-
voeding is : #2474 LPZ 26-50 2*SATA PCI
en het zou het mooiste zijn als ik bijvoorbeeld online een Call of Duty kan spelen zonder dat hij traag wordt of vast loopt of dat de graffics beginnen te klooien.
en kun jij aan de resultaten van mijn benchmark ook zien welke componenten ik evt zou kunnen hergebruiken?
ik hoop dat je hier eerst voldoende informatie hebt.

ik wacht op je reactie:)

mvg Rampaged
 
Ik zou eens hier beginnen, als je bepaalde onderdelen aanpast / verbetert, veranderd uiteraard ook de prijs.
Je kunt de processor bijv. vervangen voor een type uit de Core i series, tel het prijsverschil erbij op en je weet de eindprijs.

Je voeding is iets "onbekends" waar ook Google geen info over heeft behalve
2474 LPZ 26-50 2 SATA PCI output 360 W totale output is gelimiteerd tot 800 W max.
Die zou ik dus als 1e gedag eggen en in elk geval niet meenemen naar een ander systeem.
 
Dit is net iets over budget maar je kan dan wel voluit gamen.
Klikerdeklik

Je kan dan je oude hardeschijf, dvd speler en windows 7/10? mee nemen naar het nieuwe systeem.
Zou je voor de zekerheid een foto kunnen maken van de behuizing en deze hier plaatsen?
ook van de binnenkant, dat zou eventueel 30 euro kunnen schelen en zit je netjes onder de 700 euro.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt een eerder geïnstalleerde Windows-versie niet meenemen naar een nieuw systeem, ongeacht de versie, behalve als TS een "retail"-versie heeft en die hebben maar zeer weinigen..
Overigens kost een Win 10 Pro licentie nog geen € 20...
 
ook OEM windows 7 edities kun je gewoon herinstalleren op een nieuw systeem dit kan tot 5 keer via de Microsoft automated bell optie je krijgt dan een riedel codes terug. (9 van de 10 keer werkt dit)
je zou dan zodra windows 7 is geactiveerd een gratis upgrade kunnen uitvoeren naar windows 10 met de volgende link klik

Zolang je pc over een COA sticker beschikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan