verkenner crasht in specifieke film folder

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
317
zodra ik met de verkenner naar een specifieke film map ga en de view op detail zet, crasht verkenner telkens. Bij elke andere map waar ook films in staan gaat dit wel goed.
Iemand een idee?
 
Er zal een filmbestand (evt. meer dan 1) zijn die niet 100% goed is, dus het maken van een voorbeeld in Verkenner laat crashen. Dat wil niet zeggen dat het afspelen ervan niet lukt, want de afspeelprogramma's kunnen dergelijke fouten wel overspringen/corrigeren/negeren.

Tijs.
 
Hoi Tijs. Het gekke is dat ik dan zou verwachten dat hij zou crashen op de miniaturen. Maar die doen het juist goed. Het gaat mis bij detail weergave. Dus tekst met kolommen voor naam grootte datum etc. Na terugzetten image van half jaar geleden is het opgelost. Maar ik zou toch graag weten waar het aan ligt voor toekomstige soortgelijke problemen. Wellicht iets met de media bibliotheek? Mijn media player crashte ook constant op flv bestanden, na terugzetten image is dat ook opgelost.
 
Dan zal het aan een foute/kapotte zgn. Shell Extension gelegen hebben, zoals die voor voorbeelden óf een probleem met (de registratie van (externe)) codecs.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dat in de toekomst oplossen zonder terugzetten image? Of is dat niet te doen?
 
Zo een paar dingen die je in dergelijke gevallen kunt doen:
a. Sfc /scannow in een command prompt "als administrator uitvoeren"
b. Codec pack(s) deïnstalleren, pc hestarten en codec pack(s) (her-)installeren.
c. Verder kun je kijken welke shell extensies, context menu handles er dan actief zijn en evt. er niet-Microsoft versies ervan uitschakelen in ShellExView die op deze link te vinden/downloaden is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat is de huidige stand, nu ik tips gegeven heb in mijn vorige posting?

Tijs.
 
Je schreef in je voorlaatste posting:
Hoe kan ik dat in de toekomst oplossen zonder terugzetten image? [...]
Daarvoor gaf ik de tips.

Je hebt blijkbaar uiteindelijk (toch) besloten een image terug te zetten, wat natuurlijk ook een oplossing is.
Graag nog je vraag als opgelost aanmerken, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan