Printer HP 6700 offline

Status
Niet open voor verdere reacties.

tombeerke

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2017
Berichten
280
heren,

Ik zit thuis met een vervelende situatie, alsvolgt

Ik heb een HP 6700 printer/scanner/copy die de mogelijkheid heeft om via wifi af te drukken.
Onze vaste PC is via een USB aangesloten en werkt de printer prima

Maar ... via onze laptop geeft de printer steeds OFFLINE modus, alhoewel de printer en laptop op hetzelfde beveiligde wifi netwerk verbonden zijn, de printer geeft bij een afdruk status testresultaten dat alle resultaten OKE zijn, dus juist ingesteld, op de laptop zitten de juiste drivers geinstalleerd, enz ....

Als ik de HP help programmake laat overlopen, vraag hij ip of host van printer, ik geef deze correct in, (configuratie afgedrukt van printer) en toch krijg ik melding, printer niet gevonden ?
ik heb geen firewalls of andere .....

En het rare is, tot voor 5 dagen werkte alles prima, en er is niks of niemand veranderd aan de situatie (het viel wel voor, dat de printer wegviel op laptop, maar als ik herstartte ging het steeds terug prima)

Wie heeft ervaring met mijn probleem

Groetjes

Tom
 
Printer een vast IP geven in je router...dan is het vrijwel zeker opgelost.
 
Oei Oei, das voor mij latijn :)
Destijds heeft een bedrijf hier alles komen installeren met routers, my cloud, cisco, enz enz enz .....

Het enige probleem is, dat bedrijf bestaat niet meer :), en nu wil ik zelf wat prullen, maar ken er niet veel van .....

Zit hier al 3 dagen te "klooien" met herinstalleren, thuisgroepen, drivers herinstalleren, maar krijg niks voor elkaar, om moedeloos van te worden he

groetjes

Tom
 
Tja, dan zul je toch iemand moeten zoeken in je omgeving die daar een beetje sjoege van heeft denk ik zo...
Merk & type / model router staat er op, dat kun je zelf vinden.
Als je dat weet kun je op het net wel een gebruiksaanwijzing vinden waarin staat hoe je zo'n vast IP-adres voor de printer instelt, dat stelt op zich weinig voor..
Hebbie geen familie / kennis / vriend of collega die daar een beetje van weet..?
 
Ik ga al eens kijken op mijn router, en wat uitproberen, ik hou je op de hoogte, bedankt alvast voor de raad
 
Succes ermee.Als je er niet uitkomt, vermeld dan even de gegevens van je router in je volgende bericht, dan kan er gericht aanwijzingen / hulp worden gegeven..:thumb:
 
Op mysterieuze wijze, werkt vanaf deze morgen, de wifi printer terug !
Zonder iemand of iets veranderde, begon hij spontaan te printen

Zaak opgelost zeker :)
 
Mogelijk heeft je provider een firmware-update voor je router gepusht en is deze daarna ge-reboot en heeftde printer daardoor zijn oorspronkelijke IP terug gekregen..
Kans is dus redelijk groot dat het na de volgende herstart van je router niet meer werkt dus ik raad je aan om er toch eens naar te kijken..
In elk geval succes ermee maar weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan