Find opnemen in een macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdlee

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2013
Berichten
74
Ik gebruik Word 2010.
Ik wil een macro opnemen met de Find functie Ik wil dan zoeken naar een tekst die begint met [838.
Dus ik start met Macro opnemen, dan Ctrl-F enz.
Maar als ik die macro daarna wil uitvoeren werkt de find instructie niet, wel alle commandos die ik daarna heb ingegeven.
En inderdaad als ik de macro bekijk komt er geen Find of Search in voor.
Hoe krijg ik die Find in de macro?
Voorheen bij bijv Word 2007 werkte dat prima
 
Gebruik je wel de juiste zoekopdracht in je macro? Ik heb net in W2010 een macro opgenomen, en die doet het prima:
Code:
    Selection.Find.ClearFormatting
    With Selection.Find
        .Text = "tabblad"
        .Replacement.Text = ""
        .Forward = True
        .Wrap = wdFindContinue
        .Format = False
        .MatchCase = False
        .MatchWholeWord = False
        .MatchWildcards = False
        .MatchSoundsLike = False
        .MatchAllWordForms = False
    End With
    Selection.Find.Execute
En dit is niet de eerste macro met een zoekopdracht die ik maak :).
 
Daar gaat het me niet om.
Het gaat me er om dat bij het opnemen van de macro de toetsaanslag Ctrl-F niet als functie wordt opgenomen in de macro.
 
En dat gebeurt dus wél, zoals ik al aangaf. Mijn macro is letterlijk zo opgenomen met de macrorecorder. Wél is het zo dat <Ctrl>+<f> niet meer het oude zoekvenster opent, maar het Navigatiepaneel. En dan krijg je dus een heel andere macro... Je moet dus eerst de opdracht <BewerkenZoeken> aan de sneltoets <Ctrl>+<f> hangen wil je de actie kunnen opnemen. Ik heb dat wel gedaan, wat moet ik met dat navigatiepaneel, vandaar dat mijn macro prima werkt. Maar je kunt het ook met de knop in de werkbalk simuleren door op de tab <Start> te klikken, dan op het pijltje achter <Zoeken> en dan <Geavanceerd zoeken> te kiezen. Dan werkt je macro ook prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan