Excel automatisch updaten en opslagen op een bepaalde dag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucky1755

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
2
Beste

Ik heb een macro gemaakt waarmee in een Excel bestand alle externe gegevens vernieuwd worden en dat het Excel bestand daarna gaat opslaan en afsluiten.
Deze macro werkt perfect als ik hem laat lopen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze macro automatisch te laten lopen op een bepaalde dag en tijdstip (laat ons zeggen zondagmiddag) zonder dat iemand het Excel bestand moet openen.

Is dit mogelijk?

ps. Dit is mijn eerste bericht ooit op een forum.
 
Dat kan als je iets als dit in een .bat bestand zet:
"C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\EXCEL.EXE " /e C:\Padnaam\document.xlsm

In de Workbook_Open sectie van dat document doe je dan CALL JouwSub die dan in een Module moet staan.
Vervolgens gebruik je dat .bat bestand in de Windows Task Scheduler.
 
Laatst bewerkt:
En wie start dat batch bestand dan? :)
Gebruik de Taakplanner (Scheduled Task) die het excel bestand opent. In dat bestand start je de macro door de code op te nemen in de Open procedure zodat hij gelijk start.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    'MACRO CODE
End Sub
 
We hebben het over hetzelfde ;)
 
Gebruik de Taakplanner (Scheduled Task) die het excel bestand opent. In dat bestand start je de macro door de code op te nemen in de Open procedure zodat hij gelijk start.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    'MACRO CODE
End Sub
 
bedankt voor de snelle antwoorden alles lijkt te werken. ik veronderstel wel dat de computer aan moet staan om deze procedure uit te voeren
 
Dat lijkt me logisch :). Meestal draai je Scheduled tasks op een servertje dat continue aanstaat. Dat kan een hele simpele dedicated computer zijn, die je alleen voor dit soort zaken gebruikt, en bijvoorbeeld ook als printserver of zo. Maar dat hoeft uiteraard niet, zolang je maar een pc hebt die aan kan blijven staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan