Gegevens wegschrijven UF met behulp van =INDEX selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doperwt

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2013
Berichten
17
Hallo,

Momenteel ben ik bezig met een dashboard voor productinquiries. Dit gaat voorspoedig, moet ik eerlijk zeggen, alleen loop ik nu vast op een cruciaal onderdeel.
In mijn dashboard kun je een product selecteren waarna je relevante informatie krijgt te zien over deze inquiry. Nu wil ik graag dat verschillende mensen een comment kunnen toevoegen aan het geselecteerde product.

De Userform is gemaakt, evenals het datasheet en de linkjes, alleen nu moet ik nog een macro zien te ontwikkelen die de gegevens wegschrijft naar de juiste kolom (behorend bij het geselecteerde product), en op een lege regel. Zouden jullie mij een voorzetje kunnen geven?

Ik heb afbeeldingen toegevoegd om de situatie iets beter te verduidelijken en een voorbeeldbestandje. Alvast heel erg bedankt.

Gr. Doperwt
 

Bijlagen

  • doperwt #1.jpg
    doperwt #1.jpg
    268,8 KB · Weergaven: 48
  • doperwt #2.jpg
    doperwt #2.jpg
    229,3 KB · Weergaven: 56
  • doperwt #3.jpg
    doperwt #3.jpg
    134,3 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:
Wijzig de database: gebruik per product 1 rij.
 
Oké gedaan en ik zal er mee gaan proberen te stoeien.
Maar ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om op basis van een celwaarde (INDEX nummer) een rij te selecteren om de gegevens weg te schrijven? In deze rij moet de code dan ook kijken welke kolommen die kan gebruiken om de gegevens naar toe te schrijven.

Voorbeeldje:
1. Ik heb product 6 geselecteerd in het dashboard. Deze selectie krijg celwaarde 6. Nu open ik het userform, vul de velden en druk op opslaan.
2. De gegevens moeten nu worden weggeschreven naar een ander werkblad en de juiste rij, in dit geval rij 6, moet worden geselecteerd (ook al zijn de rijen daarboven nog leeg).
3. Daarnaast moet de code ook kijken of de kolom in de desbetreffende rij leeg is. Bijvoorbeeld in kolom A / B / C / D van rij 6 staan al gegevens, dan moet ie de gegevens wegschrijven naar de volgende 4 kolommen E / F / G / H in rij 6.

Is deze code überhaupt mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Oké het koste wat worstelen maar het is me gelukt. Wellicht omslachtig, maar voor nu prima :)
Bedankt snb voor je reactie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan