• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen automatisch verplaatsen naar andere tabbladen middels een waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daan78

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
14
Beste lezer,

Wie kan mij helpen met het volgende (bestand toegevoegd):

- een rij obv een waarde in de cel AF automatisch verplaatsen naar het desbetreffende tabblad 1, 2, 3 of 4
- het geldt voor alle 4 de tabbladen (dus een rij kan van tabblad 1 naar 4 maar ook van 4 naar 2 etc.)
- daarnaast wil ik graag op ieder tabblad een drukknop middels een macro die alle rijen op alfabetische volgorde uitgaande van kolom E

Alvast bedankt!
Daan

Bekijk bijlage Bestand - forum.xlsm
 
Geen idee wat je er mee wil. Laat alle data in 1 tabel staan. Voor het verplaatsen kan je zoiets gebruiken.

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Sh.Range("af:af")) Is Nothing Then
  If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
    Application.EnableEvents = False
    Target.EntireRow.Copy Sheets(CStr(Target)).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    Target.EntireRow.Delete
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub
 
Beste VenA

Allereerst bedankt voor u reactie!
Het betreft een clientenlijst en de client doorloopt enkele stappen 1 Aanmelding, 2 Presentie, 3 On hold, 4 Eind. Voor nu heb ik reeds bij ieder tabblad een programmacode toegevoegd dat een rij wordt overgezet naar een ander tabblad (Zie aangepast bestand) middels het invoeren van een code in cel AF. Nu heb ik ook een programmacode dat een rij retour kan van bijvoorbeeld blad 2 naar blad 1, maar als ik deze toevoeg aan de macro dan gaat er iets fout. De code is volgens mij goed maar hoe voeg ik deze extra toe. Deze programmacode stuur ik middels dit bericht ook mee, zou u hier eens naar kunnen kijken? Ik hoop hiermee iets duidelijker te zijn....;-) alvast bedankt!

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Irow = Sheets("Aanmeldlijst Diagnoseafd.").Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row + 1
If Not Intersect(Target, Range("af:af")) Is Nothing Then
If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub
If Target.Value < 2 Then
Target.EntireRow.Copy
Sheets("Aanmeldlijst Diagnoseafd.").Rows(Irow).Insert shift:=xlDown
Target.EntireRow.Delete
End If
End If
End Sub


Bekijk bijlage Presentielijst - macro 1.xlsm
 
In de module van ThisWorkbook

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Sh.Range("af:af")) Is Nothing Then
  If Target.Cells.Count > 1 Or Target = Sh.Index Then Exit Sub
    Application.EnableEvents = False
    Target.EntireRow.Copy Sheets(Target).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    Target.EntireRow.Delete
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub
 
Beste

Helaas gaat het nu boven mijn petje. ;-) Is het mogelijk dat u de code in het bestand kan toevoegen zodat ie uitvoerbaar is. Ik zou u zeer erkentelijk zijn? Bvd

mvg
Daan
 
Met bestandje
 

Bijlagen

  • Presentielijst - macro 1.xlsb
    59,5 KB · Weergaven: 597
Super!! :thumb:

Mag ik u nog 1 vraag stellen? Kan er een macro worden toegevoegd zodat de gegevens in de tabladen automatisch op alfabetische volgorde staan (kolom E in deze)?

U heeft mij reeds top geholpen...Bedankt!!
 
bv

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Sh.Range("af:af")) Is Nothing Then
  If Target.Cells.Count > 1 Or Target = Sh.Index Then Exit Sub
    Application.EnableEvents = False
    Target.EntireRow.Copy Sheets(Target).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
    With Sheets(Target)
      .Range("A4:AF" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row).Sort .[E4], , , , , , , xlYes
    End With
    Target.EntireRow.Delete
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub
 
Zou u mij deze aub in het bestand kunnen toevoegen? Hierna bent u van mij af :D

Bedankt!
 
Dank voor de info maar ik krijg 'm niet uitvoerbaar, mits u het wil toepassen in het bestand anders ben ik nog wel even bezig. In ieder geval bedankt.
 
Is niet erg, want erg herkenbaar.

Waarom gebruik je geen advanced filter of autofilter ?
 
Ja dat kan inderdaad maar aangezien er uiteindelijk meerdere collegae mee gaan werken wil ik het het liefst automatisch om fouten handelingen tegen te gaan. In ieder geval ook bedankt voor de tip.
 
Je kunt in VBA ook autofilter of advancedfilter gebruiken. Daar ging mijn opmerking over.
 
anders ben ik nog wel even bezig.
Bijzonder
-Selecteer de code in #8 en druk op <Ctrl> + c
-Gaan naar jouw exceldocument en druk op <Alt> + <F11> je bent nu in de VB-editor. Druk op <Ctrl> + r je ziet nu de Project Explorer
-Dubbelklik op ThisWorkbook en selecteer het grote witte vlak ernaast en druk op <Ctrl> + v
-Sluit de editor.

Maar nogmaals laat alle data in één tabel staan.;)
 
Beste VenA

In het bestand dat u eerder vandaag voor mij heeft aangepast loop ik tegen het volgende aan. Zodra ik rijen heen en weer verplaats naar een ander blad beperkt het zich tot rij 5 en 6 in alle tabbladen. Dus een volgende rij die ik verplaats gaat niet automatisch naar rij 7, 8, 9 etc maar vervangt steeds rij 6. Begrijpt u wat ik bedoel? Zou u daar nog naar kunnen kijken in het bestand? Deze zend ik nogmaals mee. bvd
 

Bijlagen

  • Presentielijst Diagnoseafdeling - mrt.xlsb
    59,1 KB · Weergaven: 232
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan