Teams sorteren via VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinge

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2016
Berichten
30
Hallo allemaal.

Ik zit met een probleempje. Voor een serie handboog wedstrijden heeft iemand een excel programmaatje gemaakt. Het programma werkt best wel goed. Er zit alleen 1 mankement aan. Er zijn diverse sheets gemaakt welke via VBA gevuld worden. En aangezien ik van VBA helaas helemaal geen kaas gegeten heb krijg ik de fout ook niet opgelost. De maker is voor ons helaas niet meer benaderbaar zodat we het hier ook niet meer aan kunnen vragen om het op te lossen.
Werking van programma.
Als we na een schietronde de geschoten punten invoeren op de sheet uitslag en kunnen we naar de sheet ranking. Hier word dan per categorie de resultaten van de schutter weergegeven. De schutter met de hoogste aantal punten staat dan ook boven aan. Bij de sheet ranking teams worden dan de resultaten van de schutter per team weergegeven.
Wat is mijn probleem?
Op de sheet van ranking teams zouden eigenlijk alleen de teams moeten komen te staan waar er 3 of meer schutters van zijn. En dan zouden van ieder team alleen de 3 hoogstscorende schutter vermeld moeten worden. Ook zou eigenlijk de geschoten resultaten van deze 3 schutter bij elkaar opgeteld moeten worden in een cel. Daarnaast zou het team wat de meeste punten heeft bovenaan en gevolgd door het team wat dan op de 2e plaats staat en zo verder.
Is dit te realiseren of willen we nu teveel.
Hopelijk biedt het bijgesloten bestand meer duidelijkheid en kan iemand mij helpen.
 

Bijlagen

  • Score handboog.xlsm
    425,7 KB · Weergaven: 21
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan